Pregled bibliografske jedinice broj: 113335
Sigurnosni aspekti regionalizacije europske kontrole zračnog prometa
Sigurnosni aspekti regionalizacije europske kontrole zračnog prometa, 2003., diplomski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 113335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sigurnosni aspekti regionalizacije europske kontrole zračnog prometa
(Safety aspects of regionalisation of European air traffic control)
Autori
Primorac, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
23.06
Godina
2003
Stranica
48
Mentor
Steiner, Sanja
Ključne riječi
regionalizacija; kontrola zračnog prometa; strategija razvitka; regulativa...
(regionalisation; air traffic control; development strategy; regulations...)
Sažetak
Zadnje desetljeće proteklog, 20-tog stoljeća obilježio je poprilično oštar i konstantan rast zračnog prometa uopće, što je za posljedicu imalo čestu pojavu kašnjenja i zagušenja u odvijanju prometa. Problemi su prvenstveno bili uzrokovani sustavom kontrole letenja koji je sve manje i manje bio u mogućnosti nositi se sa fenomenalnim porastom zračnog prometa. Problematična situacija uslijed nedostatka kapaciteta koji bi mogli udovoljiti povećanim zahtjevima, nedovoljne brojnosti osoblja i neadekvatne opreme, premalo sredstava i neusklađenosti sustava kontrole zračnog prometa širom europskih država doprinijela je stvaranju takvog okruženja. Novonastala situacija se negativno odrazila na zainteresiranost korisničke populacije i stavila značajan financijski teret na zrakoplovne prijevoznike. Takav trend rasta nastavio se i u 2001. godini kada je probleme zbog zagušenja ili kašnjenja imao jedan let od četiri. Usprkos nemilim događajima od 11. rujna 2001., koji su doveli do privremene stagnacije i gubitka povjerenja javnosti u sigurnost putovanja zrakoplovom ; predviđa se i daljnji porast prometa od 4 - 5 % godišnje u razdoblju od narednih 15-tak godina. Usprkos konstantnom povećanju kapaciteta kontrole zračnog prometa u Europi od 1990. godine, trenutačno još uvijek kasni cca 3 godine za stalnim povećanjem zračnog prometa uopće. Poboljšanja u tehnologiji i tehničkim rješenjima donesena od EUROCONTROL-a u proteklom periodu nisu bila dovoljna da preusmjere trend i kašnjenja su se nastavila, a problematika zagušenja osobito je izražena u središnjem dijelu Europske Unije. Zračni prostor Europe je i danas u osnovi koncipiran kao i u '60-tim godinama prošlog stoljeća, svaka država regulira svoj zračni prostor bez obzira na tokove međunarodnih letova koji najčešće na svom putu od zračne luke polaska do krajnjeg odredišta prelaze nekoliko različitih centara kontrole letenja. Fragmentiranost europskog neba je najveći uzročnik današnjoj nepovoljnoj situaciji unutar svih aspekata zračnog prometa i u pronalasku rješenja potrebno je udružiti snage svih ; počevši od proizvođača zrakoplova, zrakoplovnih kompanija, službi kontrole zračnog prometa, osoblja u svim granama zrakoplovstva te međunarodnih institucija i vlasti zaduženih za reguliranje njihovih aktivnosti. Postojeća situacija zahtijeva globalno rješavanje i to provođenjem ambicioznih inicijativa čiji je zadatak i cilj izvršiti reformu i regionalizaciju europskog sustava kontrole zračnog prometa. Potrebno je udovoljiti sve većem broju zahtjeva putnika koji traže bolju kvalitetu usluge, manje kašnjenja, sniženje troškova, povećanu briguza okoliš, ali istovremeno zahtijevaju zagarantiran visok nivo sigurnosti. Poboljšanja treba integrirati u postojeće sustave stvaranjem i provođenjem jedinstvene prometne politike na čitavom teritoriju Europe pa i šire. Zastarjela arhitektura europskog ATM sustava će postupno, uz pomoć poboljšanih, modernih tehnoloških rješenja, adekvatnu prateću regulativu i povećanje sveobuhvatne učinkovitosti prerasti u "jedno nebo za Europu".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA