Pregled bibliografske jedinice broj: 113334
Anliza gornjeg zračnog prostora u funkciji povećanja kapaciteta sustava kontrole zračnog prometa
Anliza gornjeg zračnog prostora u funkciji povećanja kapaciteta sustava kontrole zračnog prometa, 2003., magistarski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 113334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anliza gornjeg zračnog prostora u funkciji povećanja kapaciteta sustava kontrole zračnog prometa
(Upper space area analysis as a function of increase of the capacity of air traffic control system)
Autori
Martek Sočec, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
13.05
Godina
2003
Stranica
81
Mentor
Steiner, Sanja
Ključne riječi
kontrola zračnog prometa; povećanje kapaciteta; simulacija...
(air traffic control; increase of capacity; simulation...)
Sažetak
Prilikom planiranja sustava kontrole zračnog prometa potrebno je precizno definirati postojeće i predviđane zahtjeve svih korisnika, kao i zahtjeve ljudskih i materijalnih resursa koji čine sustav. Ti zahtjevi pokazuju smjer razvoja i unaprjeđenja elemenata koji direktno ili indirektno sudjeluju u životnom ciklusu sustava. Organizacija gornjeg zračnog prostora Republike Hrvatske, uz odgovarajuće postupke rada kontrolora zračnog prometa, značajan je čimbenik kapaciteta sustava kontrole zračnog prometa. Temeljem podataka iz sustava za upravljanje protokom prometa, može se uočiti da je broj zrakoplova u preletu znatno veći od broja zrakoplova u polijetanju i slijetanju. To se vidi i iz povremenih mjera regulacije, u određenim periodima tijekom sezone, kada je broj zrakoplova u gornjem zračnom prostoru iznad dozvoljenog maksimuma, što je dodatni razlog za analizu navedenog dijela prostora. Polazište razmatranja je postojeća organizacija prostora i usporedba sa općim kriterijima koji uvjetuju njen daljnji razvoj. Zatim se sagledava utjecaj njenih prednosti i nedostataka na okruženje, tj. na sustav kontrole zračnog prometa. Kapacitet sustava je kompleksan spoj zahtjeva za fleksibilnošću, predviđanjem, pristupom i učinkovitosti leta, zajedno sa kašnjenjem i učincima mreže, koje je teško balansirati. Stoga na europskoj razini nastaje koncept upravljanja kapacitetom sustava, kao posljedica niza iskustvenih zaključaka od 70-tih godina prošlog stoljeća, preko analiza i izvještaja, te se razvija do danas, prepoznajući sveukupne čimbenike kapaciteta i mogućnosti njegovog povećanja uz uporabu sofisticiranih simulacijskih modela. Ovaj koncept ukazuje na potrebu za analizom FIR/UIR-a Zagreb, koja je i provedena uz pomoć simulacijskog modela. Rezultati analize potkrijepljuju polaznu hipotezu, tj. omogućuju bolje razumijevanje i optimizaciju sustava, sa mogućnošću uključivanja u europsku strategiju planiranja kapaciteta s već predviđenim fazama razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA