Pregled bibliografske jedinice broj: 1133259
POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI
POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI // Putokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stručni časopis, 2 (2020), 8; 259-272 doi:37.015:502/504 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1133259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST S PRIRODOM KAO
PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA
OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE
ŠKOLSKE DOBI
(CONNECTEDNESS TO NATURE AS A POSTULATION FOR THE
DEVELOPMENT OF ENVIRONMENTAL SENSITIVITY AND
SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF YOUNGER SCHOOL PUPILS)
Autori
Anđić, Dunja
Izvornik
Putokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stručni časopis (2566-3755) 2
(2020), 8;
259-272
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kontakt s okolišem/prirodom, održivi razvoj, digitalne tehnologije, organizacija slobodnog vremena, djeca, škola.
(contact with the environment/nature, sustainable development, digital technologies, organization of free (leisure) time, children, school.)
Sažetak
Iz perspektive UNESCO-a koji svoje djelovanje posljednjih godina usmjerava k izazovima postizanja Ciljeva održivog razvoja 2030. možemo govoriti o nekoliko globalnih značajki odgoja i obrazovanja za održivi razvoj: ostvarenje Ciljeva održivog razvoja 2030. i održivi razvoj nisu mogući bez sustavnog odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, u svim oblicima obrazovanja, na svim razinama obrazovanja, te u svim dobima ljudskog života. To ga čini cjeloživotnim, a temelji cjeloživotnog učenja se postavljaju u ranoj dobi i u ranom djetinjstvu (Pramling Samuelsson, 2011). U radu se daje pregled značajnih istraživanja te teorijskih temelja o promišljanju pojma razvoja početne osjetljivosti djece za pitanja okoliša i održivog razvoja. S tim svezi jest pojam „povezanosti s prirodom” kao mjere doživljaja prirode/okoliša. Povezanost s prirodom kao pojam proizašao je iz područja tzv. enviromentalističke psihologije i pojavljuje se u brojnim istraživanjima pod raznim ili sličnim nazivima kao relatedness, affinity, connection, i može se definirati kao emotivan odnos čovjeka i prirode. U radu se prezentira i znanstvenoistraživački projekt Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci pod nazivom „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije” (2019–2022.) koji se provodi u Hrvatskoj i Sloveniji. Namjena je prikazanog istraživanja predložiti smjernice i pedagoške strategije kojima će se moći potaknuti značajnija dobrobit usmjerena, ne samo na poticanje značajnije povezanosti s prirodom, nego posljedično tome, na holistički, optimalni i zdravi rast i razvoj djece mlađe školske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Ovaj rad je financiran od strane Sveučilišta u
Rijeci projektom br. uniri-pr-drustv-19-19
„Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog
vremena djece mlađe školske dobi i digitalne
tehnologije“.
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Dunja Anđić
(autor)