Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1133259

POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI


Anđić, Dunja
POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI // Putokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stručni časopis, 2 (2020), 8; 259-272 doi:37.015:502/504 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1133259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI
(CONNECTEDNESS TO NATURE AS A POSTULATION FOR THE DEVELOPMENT OF ENVIRONMENTAL SENSITIVITY AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF YOUNGER SCHOOL PUPILS)

Autori
Anđić, Dunja

Izvornik
Putokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stručni časopis (2566-3755) 2 (2020), 8; 259-272

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kontakt s okolišem/prirodom, održivi razvoj, digitalne tehnologije, organizacija slobodnog vremena, djeca, škola.
(contact with the environment/nature, sustainable development, digital technologies, organization of free (leisure) time, children, school.)

Sažetak
Iz perspektive UNESCO-a koji svoje djelovanje posljednjih godina usmjerava k izazovima postizanja Ciljeva održivog razvoja 2030. možemo govoriti o nekoliko globalnih značajki odgoja i obrazovanja za održivi razvoj: ostvarenje Ciljeva održivog razvoja 2030. i održivi razvoj nisu mogući bez sustavnog odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, u svim oblicima obrazovanja, na svim razinama obrazovanja, te u svim dobima ljudskog života. To ga čini cjeloživotnim, a temelji cjeloživotnog učenja se postavljaju u ranoj dobi i u ranom djetinjstvu (Pramling Samuelsson, 2011). U radu se daje pregled značajnih istraživanja te teorijskih temelja o promišljanju pojma razvoja početne osjetljivosti djece za pitanja okoliša i održivog razvoja. S tim svezi jest pojam „povezanosti s prirodom” kao mjere doživljaja prirode/okoliša. Povezanost s prirodom kao pojam proizašao je iz područja tzv. enviromentalističke psihologije i pojavljuje se u brojnim istraživanjima pod raznim ili sličnim nazivima kao relatedness, affinity, connection, i može se definirati kao emotivan odnos čovjeka i prirode. U radu se prezentira i znanstvenoistraživački projekt Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci pod nazivom „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije” (2019–2022.) koji se provodi u Hrvatskoj i Sloveniji. Namjena je prikazanog istraživanja predložiti smjernice i pedagoške strategije kojima će se moći potaknuti značajnija dobrobit usmjerena, ne samo na poticanje značajnije povezanosti s prirodom, nego posljedično tome, na holistički, optimalni i zdravi rast i razvoj djece mlađe školske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Ovaj rad je financiran od strane Sveučilišta u
Rijeci projektom br. uniri-pr-drustv-19-19
„Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog
vremena djece mlađe školske dobi i digitalne
tehnologije“.



POVEZANOST RADA


Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dunja Anđić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi putokazi.eu

Citiraj ovu publikaciju:

Anđić, Dunja
POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI // Putokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stručni časopis, 2 (2020), 8; 259-272 doi:37.015:502/504 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Anđić, D. (2020) POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI. Putokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stručni časopis, 2 (8), 259-272 doi:37.015:502/504.
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja}, year = {2020}, pages = {259-272}, DOI = {37.015:502/504}, keywords = {kontakt s okoli\v{s}em/prirodom, odr\v{z}ivi razvoj, digitalne tehnologije, organizacija slobodnog vremena, djeca, \v{s}kola.}, journal = {Putokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stru\v{c}ni \v{c}asopis}, doi = {37.015:502/504}, volume = {2}, number = {8}, issn = {2566-3755}, title = {POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLI\v{S} I ODR\v{Z}IVI RAZVOJ U\v{C}ENIKA MLA\DJE \v{S}KOLSKE DOBI}, keyword = {kontakt s okoli\v{s}em/prirodom, odr\v{z}ivi razvoj, digitalne tehnologije, organizacija slobodnog vremena, djeca, \v{s}kola.} }
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja}, year = {2020}, pages = {259-272}, DOI = {37.015:502/504}, keywords = {contact with the environment/nature, sustainable development, digital technologies, organization of free (leisure) time, children, school.}, journal = {Putokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stru\v{c}ni \v{c}asopis}, doi = {37.015:502/504}, volume = {2}, number = {8}, issn = {2566-3755}, title = {CONNECTEDNESS TO NATURE AS A POSTULATION FOR THE DEVELOPMENT OF ENVIRONMENTAL SENSITIVITY AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF YOUNGER SCHOOL PUPILS}, keyword = {contact with the environment/nature, sustainable development, digital technologies, organization of free (leisure) time, children, school.} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font