Pregled bibliografske jedinice broj: 1133088
Uloga konteksta u procesu obrazovanja
Uloga konteksta u procesu obrazovanja // Kontekst u psihologiji - konceptualni, teorijski i istraživački aspekti / Kolesarić, Vladimir ; Ivanec, Dragutin ; Domijan, Dražen (ur.).
Zagreb: Novi redak, 2021. str. 257-282
CROSBI ID: 1133088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga konteksta u procesu obrazovanja
(The role of context in the educational process)
Autori
Pavlin-Bernardić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kontekst u psihologiji - konceptualni, teorijski i istraživački aspekti
Urednik/ci
Kolesarić, Vladimir ; Ivanec, Dragutin ; Domijan, Dražen
Izdavač
Novi redak
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
257-282
ISBN
978-953-8270-10-9
Ključne riječi
kontekst, obrazovanje, nastavnici
(context, education, teachers)
Sažetak
U području obrazovanja ne postoji konsenzus o tome što je kontekst, unatoč tome što se različiti autori slažu oko toga da učenje ovisi o kontekstu te interesu istraživača za učenje u specifičnim kontekstima. Najšire, možemo reći da obrazovni kontekst uključuje različite elemente okoline: fizičke, socijalne, institucionalne i osobne, koji utječu na poučavanje i učenje. Kontekst učenja može se široko definirati kao situacija u kojoj se nešto uči, koja može utjecati na način i kvalitetu usvajanja onoga što se uči. To primjerice može biti vanjsko okruženje, kao i kvaliteta nastavnika. U ovome je poglavlju dan pregled onoga što autori u ovome području smatraju kontekstom i kako ga problematiziraju, teorija iz područja psihologije obrazovanja koje uključuju i kontekstualne čimbenike te bitnih kontekstualnih varijabli u području obrazovanja i što istraživanja pokazuju o njima. Uloga konteksta u procesu obrazovanja razmatra se na tri razine, od najšire prema najužoj: na društvenoj razini, razini obrazovne institucije (obilježja škole i nastavnika) te na razini karakteristika sadržaja koji se uči (na primjeru načina formulacije tekstualnih matematičkih zadataka).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija