Pregled bibliografske jedinice broj: 1133048
Poticanje kreativnosti kao sastavnice cjeloživotnoga učenja kroz pokret i ples u razrednoj nastav
Poticanje kreativnosti kao sastavnice cjeloživotnoga učenja kroz pokret i ples u razrednoj nastav // Zbornik sažetaka: ACE 2020 / Cestarić, Marija ; Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 362-365 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1133048 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje kreativnosti kao sastavnice cjeloživotnoga učenja kroz pokret i ples u razrednoj nastav
(Encouraging creativity, as a component of lifelong learning, through movement and dance in classroom teaching)
Autori
Bognar, Branko ; Tomić, Arijana ; Žižanović, Senka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka: ACE 2020
/ Cestarić, Marija ; Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 362-365
ISBN
978-953-8115-80
Skup
2. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija = 2nd international scientific and artistic conference (ACE 2020)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
akcijsko istraživanje ; cjeloživotno učenje kreativnost ; kreativni pokret ; ples
(action research ; creativity ; creative movement ; dance ; lifelong learning)
Sažetak
Današnje društvo ubrzanih promjena zahtijeva cjeloživotno uče-nje i stalni razvoj, što pred školu stavlja brojne izazove. Među njima je i razvi-janje kreativnih pojedinaca koji će pronaći svoje mjesto u današnjem globalno povezanom i informacijama ispunjenom svijetu. Kako bi se navedeno ostvari-lo, važno je kreativnost kod djece poticati od najranije dobi. Jedan od načina poticanja kreativnosti djece rane školske dobi jest putem pokreta i plesa, čime se zadovoljava njihova prirodna potreba za kretanjem i potiče izražavanje na drugačiji način. Pri tome se ističe kreativni pokret i ples, kao vrsta plesa koja potiče cjelovit razvoj djeteta, usmjeren na razvoj kreativnosti, empatije, surad-nje, izražavanja misli i osjećaja na jedinstven način kroz različite mogućnosti pokreta. Imajući u vidu prednosti kreativnoga pokreta i plesa, provedeno je akcijsko istraživanje s ciljem poticanja učenika na kretanje i kreativno izra-žavanje pokretom pružajući im znanja potrebna za to te poticanje učenika na međusobnu suradnju. Istraživanje je provedeno s 23 učenika jednoga ra-zrednog odjela prvoga razreda osnovne škole tijekom svibnja i lipnja 2019. godine. Za učenike je osmišljeno deset radionica temeljenih na elementima kreativnog plesa, od kojih je svaka bila fokusirana na određenu temu. Uz ra-dionice, provedena su i dva intervjua s učiteljicom razrednoga odjela koji je sudjelovao u istraživanju. Održavanje radionica popraćeno je video zapisima i fotografijama, dnevničkim zapisima nakon svake provedene radionice te učeničkim radovima proizašlim iz radionica. Iako je kreativnost teško mjeriti, rezultati istraživanja pokazali su napredak učenika u vidu kreativnog izraža-vanja pokretom. Znanja koja su stekli kroz radionice rabili su na naučene te, još važnije, na samostalno osmišljene načine, istražujući mogućnosti pokreta koje im pružaju tijelo, prostor, vrijeme i energija. Uvažavajući izniman značaj pokreta u razvoju djece, istraživanje je pokazalo kako su kreativni pokret i ples izvrstan način poticanja kreativnosti, kao i cjelokupnog razvoja djeteta u školskom kontekstu, čemu je više pažnje potrebno usmjeriti u procesu suvre-menog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek