Pregled bibliografske jedinice broj: 1132945
Odgajatelji i učitelji - partneri u odgojno- obrazovnom procesu?
Odgajatelji i učitelji - partneri u odgojno- obrazovnom procesu? // Zajedno rastemo - Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Zoom, online, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1132945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgajatelji i učitelji - partneri u odgojno-
obrazovnom procesu?
(Preschool and primary school teachers - partners in
the educational process?)
Autori
Somolanji Tokić, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Izvornik
Zajedno rastemo - Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
/ - , 2021
Skup
Znanstveno-stručni skup “Zajedno rastemo - Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju”
Mjesto i datum
Zoom, online, 10.06.2021. - 11.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
polazak u školu, odgajatelj, učitelj, suradnja
(transition to school, preschool teacher, primary school teacher, cooperation)
Sažetak
Polazak u školu dugi je niz godina zaokupljao pozornost različitih sudionika odgojno- obrazovnog procesa, ali i šire. Primarno mu se pristupalo kao jednokratnom trenutku koji je ujedno bio i neodvojiv od binarnog određenja djeteta kao (ne)spremnog za školu. U zadnjih nekoliko godina u Republici Hrvatskoj teorija se usmjerila na proces polaska u školu iz perspektive spremnosti i otvorenosti cjelokupnog sustava za dijete i njegove potencijale. Međutim, takvo teorijsko usmjerenje nije nužno naišlo na svoje oživotvorenje u praksi. Promatrajući polazak kroz pitanje procesa te pitanja spremnosti za školu, prijelazna odgojno- obrazovna praksa može se odrediti kao veoma fragmentirana te hijerarhijski postavljena. Usuglašavanje, ukoliko se ostvaruje, prisutno je najčešće u obliku sadržajnog usuglašavanja koje opet proizlazi iz odrasle osobe za dijete. Usuglašavanje perspektiva, vrijednosti, očekivanja i iskustava odgojno-obrazovnih stručnjaka, pa tako i slike o djetetu, jedan je od zahtjevnijih zadataka u problematici prijelaza. Hrvatska praksa ukazuje kako je takav pristup u samim začetcima te kako je potrebna cjelokupna rekonstrukcija (a ponegdje i dekonstrukcija) uvriježene prakse i implicitnih pedagogija koje svoje ishodište imaju u sustavnom zanemarivanju profesionalne odgovornosti. Polazak u školu problemska je platforma na kojoj se jasno ogleda manjkavost, odnosno prednost odgojno-obrazovnog sustava u cjelini. Iako odgovornost za sagledavanje prednosti i nedostataka leži na cjelokupnom sustavu, zbog prirode neposrednog rada s djecom od najranije dobi, profesionalna odgovornost i obveza svakog odgajatelja i učitelja dodatno je naglašena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ida Somolanji Tokić
(autor)