Pregled bibliografske jedinice broj: 1132920
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 3; 583-596 doi:10.31192/np.19.3.8 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1132920 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja
(Children's Readiness for School from a Teacher's Perspective)
Autori
Kadum, Sandra ; Drandić, Dijana ; Lazarić, Lorena
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 19
(2021), 3;
583-596
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predčitalačke i predmatematičke vještine ; predškola ; spremnost za školu ; učenik ; učitelj
(pre-reading and pre-mathematical skills ; preschool ; readiness for school ; student ; teacher)
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati stavove učitelja razredne nastave o spremnosti djece za školu s naglaskom na predčitalačke i predmatematičke vještine djece. U istraživanju je sudjelovalo 362 ispitanika, učitelja razredne nastave iz osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Istražili smo i utvrdili da učitelji izdvajaju kao najvažnije vještine koje djeca trebaju steći prije polaska u školu: pravilno držanje olovke, odnosno pisaćeg pribora i čisto izgovaranje svih glasova kao predčitalačke vještine te prepoznavanje boja i razumijevanje prostornih odnosa (ispred, iza, gore, dolje, na, u, lijevo, desno) kao predmatematičke vještine. Nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima učitelja prema predčitalačkim vještinama u odnosu na godine radnog iskustva u nastavnoj djelatnosti, ali je utvrđena statistički značajna razlika između većine čestica predmatematičke vještine. U tom kontekstu, preporuke za buduća istraživanja odnose se na spremnost škola za djecu i spremnost obitelji i zajednica za školu te njihovu povezanost sa sociokulturnim kontekstom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus