Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132864

Kritičko razmatranje etičkih principa u akcijskom istraživanju


Branko Bognar
Kritičko razmatranje etičkih principa u akcijskom istraživanju // Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja / Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 150-166


CROSBI ID: 1132864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritičko razmatranje etičkih principa u akcijskom istraživanju
(Critical Review of Ethical Principles in Action Research)

Autori
Branko Bognar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja

Urednik/ci
Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2017

Raspon stranica
150-166

ISBN
978-953-8115-18-9

Ključne riječi
etički principi istraživanja, akcijska istraživanja, pedagogijska istraživanja
(principles of research ethics, action research, pedagogical research)

Sažetak
U pedagogijskim istraživanjima, a posebno u istraživanjima s djecom važno je voditi računa o etičkim principima. Ti principi obuhvaćaju dobrovoljni informirani pristanak, izbjegavanje obmanjivanja, pravo na odustajanje od sudjelovanja u istraživanju, zaštitu privatnosti i tajnost podataka, brigu oko izbjegavanja nepotrebnih rizika, dobrobit za sudionike istraživanja i društvo koja mora biti veća od potencijalnih rizika, te točnost podataka U radu pristupnik ukazuje na problem etičkih principa koji, ukoliko im se pristupi nekritički, mogu istraživačima u području odgoja stvoriti nepremostive prepreke. Premda su etički principi nastali kao reakcija na grubo kršenje čovjekovih prava u nekim znanstvenim istraživanjima, njihovo nekritičko prihvaćanje može dovesti u pitanje slobodu istraživača te sudionika istraživanja. To posebno dolazi do izražaja u akcijskim istraživanjima koja su usmjerena na unapređenje odgojne prakse. Hoće li akcijski istraživači biti u stanju mijenjati svoju praksu ovisi prije svega o njihovim stvaralačkim i refleksivnim potencijalima te o njihovoj spremnosti da tijekom procesa promjena uče na temelju samokritičkog propitivanja ostvarenih rezultata i društvenih uvjeta u okviru kojih djeluju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Branko Bognar
Kritičko razmatranje etičkih principa u akcijskom istraživanju // Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja / Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 150-166
Branko Bognar (2017) Kritičko razmatranje etičkih principa u akcijskom istraživanju. U: Opić, S., Bognar, B. & Ratković, S. (ur.) Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 150-166.
@inbook{inbook, year = {2017}, pages = {150-166}, keywords = {eti\v{c}ki principi istra\v{z}ivanja, akcijska istra\v{z}ivanja, pedagogijska istra\v{z}ivanja}, isbn = {978-953-8115-18-9}, title = {Kriti\v{c}ko razmatranje eti\v{c}kih principa u akcijskom istra\v{z}ivanju}, keyword = {eti\v{c}ki principi istra\v{z}ivanja, akcijska istra\v{z}ivanja, pedagogijska istra\v{z}ivanja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, year = {2017}, pages = {150-166}, keywords = {principles of research ethics, action research, pedagogical research}, isbn = {978-953-8115-18-9}, title = {Critical Review of Ethical Principles in Action Research}, keyword = {principles of research ethics, action research, pedagogical research}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font