Pregled bibliografske jedinice broj: 1132864
Kritičko razmatranje etičkih principa u akcijskom istraživanju
Kritičko razmatranje etičkih principa u akcijskom istraživanju // Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja / Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 150-166
CROSBI ID: 1132864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičko razmatranje etičkih principa u akcijskom istraživanju
(Critical Review of Ethical Principles in Action Research)
Autori
Branko Bognar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja
Urednik/ci
Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
150-166
ISBN
978-953-8115-18-9
Ključne riječi
etički principi istraživanja, akcijska istraživanja, pedagogijska istraživanja
(principles of research ethics, action research, pedagogical research)
Sažetak
U pedagogijskim istraživanjima, a posebno u istraživanjima s djecom važno je voditi računa o etičkim principima. Ti principi obuhvaćaju dobrovoljni informirani pristanak, izbjegavanje obmanjivanja, pravo na odustajanje od sudjelovanja u istraživanju, zaštitu privatnosti i tajnost podataka, brigu oko izbjegavanja nepotrebnih rizika, dobrobit za sudionike istraživanja i društvo koja mora biti veća od potencijalnih rizika, te točnost podataka U radu pristupnik ukazuje na problem etičkih principa koji, ukoliko im se pristupi nekritički, mogu istraživačima u području odgoja stvoriti nepremostive prepreke. Premda su etički principi nastali kao reakcija na grubo kršenje čovjekovih prava u nekim znanstvenim istraživanjima, njihovo nekritičko prihvaćanje može dovesti u pitanje slobodu istraživača te sudionika istraživanja. To posebno dolazi do izražaja u akcijskim istraživanjima koja su usmjerena na unapređenje odgojne prakse. Hoće li akcijski istraživači biti u stanju mijenjati svoju praksu ovisi prije svega o njihovim stvaralačkim i refleksivnim potencijalima te o njihovoj spremnosti da tijekom procesa promjena uče na temelju samokritičkog propitivanja ostvarenih rezultata i društvenih uvjeta u okviru kojih djeluju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)