Pregled bibliografske jedinice broj: 1132794
Strah od negativne društvene evaluacije tijekom komunikacije na stranom jeziku: Studija slučaja učenika španjolskoga jezika u srednjoj školi u Hrvatskoj
Strah od negativne društvene evaluacije tijekom komunikacije na stranom jeziku: Studija slučaja učenika španjolskoga jezika u srednjoj školi u Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1132794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od negativne društvene evaluacije tijekom
komunikacije na stranom jeziku: Studija slučaja
učenika španjolskoga jezika u srednjoj školi u
Hrvatskoj
(Fear of negative social evaluation during
communication in foreign language: case study of
students learning Spanish in high school in
Croatia)
Autori
Cafuk, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
14.06
Godina
2021
Stranica
81
Mentor
Jelić, Andrea Beata ; Marković, Jelena
Ključne riječi
strah od negativne društvene evaluacije ; strah od komunikacije na stranom jeziku ; komunikacijski pristup ; afektivni faktori ; jezične vještine ; španjolski jezik
(fear ; communication in foreign language ; affective factor ; language skills ; Spanish language)
Sažetak
Trah od negativne društvene evaluacije dio je ljudske svakodnevice, a posebno je izražen unutar didaktičke sredine prilikom učenja i usvajanja novih sadržaja, no nerijetko se pojavljuje uz strah od komunikacije (García Gallindo, 2010). Cilj ovoga rada bio je ispitati učenike španjolskoga kao trećeg stranog jezika kojega uče u okviru srednjoškolskog obrazovanja koji su njihovi uzroci straha od komunikacije na stranom jeziku prilikom upotrebe jezičnih vještina, pojavljuje li se on kao zaseban fenomen ili pak slijedi strahu od negativne društvene evaluacije, te kako se takvi osjećaji manifestiraju u procesu učenja i usvajanja stranog jezika unutar didaktičke sredine. Rad iz folklorističke i kulturnoantropološke perspektive nudi ne samo interpretaciju istraživanog fenomena, nego i sugerira moguća rješenja koja se mogu koristiti u obrazovnom procesu. U provedenom kvalitativnom istraživanju etnografskog tipa sudjelovali su učenici dvaju razreda hrvatske srednje škole, odnosno učenici početne i učenici napredne razine učenja španjolskog jezika kojima je španjolski jezik treći strani jezik, a koji su u obliku polustrukturiranih intervjua odgovarali na ključna pitanja za ovo istraživanje. Na temelju rezultata provedenog istraživanja ponudit će se zaključci slijedom kojih će se oblikovati prikladne i primjenjive tehnike smanjenja straha od negativne društvene evaluacije za učenike i nastavnike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Jelena Marković
(mentor)