Pregled bibliografske jedinice broj: 1132793
Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji
Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji // Logopedija, 7 (2017), 2; 49-55 doi:10.31299/log.7.2.2 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1132793 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezične i govorne sposobnosti, predvještine
čitanja, pisanja i matematike školskih
obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj
županiji
(Speech and language skills, pre-reading,
prewriting and pre-mathematical skills of 7-
year old
children before entering school in Požega
Slavonia County)
Autori
Filić, Martina ; Kolundžić, Zdravko ; Vidović, Ivana
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 7
(2017), 2;
49-55
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
spremnost za školu ; logopedska procjena ; poremećaj izgovora ; poremećaj jezika
(school readiness ; speech and language pathologist’s assessment ; articulation disorder ; language impairment)
Sažetak
Spremnost za školu podrazumijeva određeni stupanj zrelosti u više područja, koji je potreban djeci za svladavanje zahtjeva u školskom sustavu (UNICEF, 2006). Za polazak u osnovnu školu su, uz ostale, važne djetetove komunikacijske, jezične i govorne sposobnosti, ali i usvojene predvještine čitanja, pisanja te predmatematičke vještine, kao preduvjeti za uredno usvajanje vještina čitanja, pisanja i matematike. U ovom istraživanju analiziran je uzorak od 79 školskih obveznika iz Požeško- slavonske županije, koje su uputile dvije specijalistice školske medicine na logopedsku procjenu u Opću županijsku bolnicu Požega. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom, u SPSS programu. Rezultati pokazuju da najveći broj djece, njih 89 %, ima poremećaj izgovora, 10 % djece ima teškoće s razumijevanjem jezika, 29 % djece postiže ispodprosječne rezultate na receptivnom testu rječnika, 20 % djece ima odstupanja u morfosintaksi, 54 % djece nema usvojenu fonemsku svjesnost, 28 % djece je slabije u grafomotoričkim sposobnostima, 27 % djece ima neusvojene predmatematičke vještine te 32 % djece ima slabije slušno razlikovanje. Ovakav rezultat upućuje na potrebu sustavnih pregleda djece u predškolskoj dobi, radi pravodobnog otkrivanja teškoća i poremećaja i uključivanja u logopedsku terapiju. Osim toga, neusvojenost predvještina čitanja i pisanja te predmatematičkih vještina – pokazatelj je potrebe za stvaranjem strukturiranog i točno određenog programa predškolskog odgoja i obrazovanja, koji bi ciljanim aktivnostima, među ostalim, poticao predvještine čitanja, pisanja i matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega