Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132793

Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji


Filić, Martina; Kolundžić, Zdravko; Vidović, Ivana
Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji // Logopedija, 7 (2017), 2; 49-55 doi:10.31299/log.7.2.2 (domaća recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1132793 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji
(Speech and language skills, pre-reading, prewriting and pre-mathematical skills of 7- year old children before entering school in Požega Slavonia County)

Autori
Filić, Martina ; Kolundžić, Zdravko ; Vidović, Ivana

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 7 (2017), 2; 49-55

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
spremnost za školu ; logopedska procjena ; poremećaj izgovora ; poremećaj jezika
(school readiness ; speech and language pathologist’s assessment ; articulation disorder ; language impairment)

Sažetak
Spremnost za školu podrazumijeva određeni stupanj zrelosti u više područja, koji je potreban djeci za svladavanje zahtjeva u školskom sustavu (UNICEF, 2006). Za polazak u osnovnu školu su, uz ostale, važne djetetove komunikacijske, jezične i govorne sposobnosti, ali i usvojene predvještine čitanja, pisanja te predmatematičke vještine, kao preduvjeti za uredno usvajanje vještina čitanja, pisanja i matematike. U ovom istraživanju analiziran je uzorak od 79 školskih obveznika iz Požeško- slavonske županije, koje su uputile dvije specijalistice školske medicine na logopedsku procjenu u Opću županijsku bolnicu Požega. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom, u SPSS programu. Rezultati pokazuju da najveći broj djece, njih 89 %, ima poremećaj izgovora, 10 % djece ima teškoće s razumijevanjem jezika, 29 % djece postiže ispodprosječne rezultate na receptivnom testu rječnika, 20 % djece ima odstupanja u morfosintaksi, 54 % djece nema usvojenu fonemsku svjesnost, 28 % djece je slabije u grafomotoričkim sposobnostima, 27 % djece ima neusvojene predmatematičke vještine te 32 % djece ima slabije slušno razlikovanje. Ovakav rezultat upućuje na potrebu sustavnih pregleda djece u predškolskoj dobi, radi pravodobnog otkrivanja teškoća i poremećaja i uključivanja u logopedsku terapiju. Osim toga, neusvojenost predvještina čitanja i pisanja te predmatematičkih vještina – pokazatelj je potrebe za stvaranjem strukturiranog i točno određenog programa predškolskog odgoja i obrazovanja, koji bi ciljanim aktivnostima, među ostalim, poticao predvještine čitanja, pisanja i matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega

Profili:

Avatar Url Martina Filić (autor)

Avatar Url Zdravko Kolundžić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Filić, Martina; Kolundžić, Zdravko; Vidović, Ivana
Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji // Logopedija, 7 (2017), 2; 49-55 doi:10.31299/log.7.2.2 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Filić, M., Kolundžić, Z. & Vidović, I. (2017) Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji. Logopedija, 7 (2), 49-55 doi:10.31299/log.7.2.2.
@article{article, author = {Fili\'{c}, Martina and Kolund\v{z}i\'{c}, Zdravko and Vidovi\'{c}, Ivana}, year = {2017}, pages = {49-55}, DOI = {10.31299/log.7.2.2}, keywords = {spremnost za \v{s}kolu, logopedska procjena, poreme\'{c}aj izgovora, poreme\'{c}aj jezika}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.7.2.2}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1330-5484}, title = {Jezi\v{c}ne i govorne sposobnosti, predvje\v{s}tine \v{c}itanja, pisanja i matematike \v{s}kolskih obveznika 2017./2018. u Po\v{z}e\v{s}ko-slavonskoj \v{z}upaniji}, keyword = {spremnost za \v{s}kolu, logopedska procjena, poreme\'{c}aj izgovora, poreme\'{c}aj jezika} }
@article{article, author = {Fili\'{c}, Martina and Kolund\v{z}i\'{c}, Zdravko and Vidovi\'{c}, Ivana}, year = {2017}, pages = {49-55}, DOI = {10.31299/log.7.2.2}, keywords = {school readiness, speech and language pathologist’s assessment, articulation disorder, language impairment}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.7.2.2}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1330-5484}, title = {Speech and language skills, pre-reading, prewriting and pre-mathematical skills of 7- year old children before entering school in Po\v{z}ega Slavonia County}, keyword = {school readiness, speech and language pathologist’s assessment, articulation disorder, language impairment} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font