Pregled bibliografske jedinice broj: 1132787
Suočavanje i psihosomatski simptomi u adolescenciji
Suočavanje i psihosomatski simptomi u adolescenciji // Suvremena psihologija, 11 (2008), 1; 41-52 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1132787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suočavanje i psihosomatski simptomi u
adolescenciji
(Coping and psychosomatic symptoms in adolescence)
Autori
Kozjak Mikić, Zlatka ; Perinović, Estela
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 11
(2008), 1;
41-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suočavanje ; psihosomatski simptomi ; adolescencija
(coping ; psychosomatic symptoms ; adolescence)
Sažetak
Prema Lazarusovoj teoriji stresa i suočavanja, strategije suočavanja, kao i kognitivna reprocjena efikasnosti odabrane strategije su tzv. medijacijski faktori koji utječu na ishod suočavanja. Iako brojna, istraživanja ne daju sasvim konzistentne rezultate o prirodi povezanosti različitih strategija, zdravlja i nekih individualnih karakteristika. Stoga smo ispitali povezanost subjektivnih reprocjena efikasnosti strategija usmjerenih na emocije s nekim zdravstvenim ishodima kod adolescenata različite dobi i spola. Skalom suočavanja za djecu i adolescente i Upitnikom psihosomatskih simptoma za djecu i adolescente (oboje autorice Vulić Prtorić, A.) ispitan je ukupno 351 adolescenat oba spola. Rezultati pokazuju da djevojke imaju značajno više psihosomatskih teškoća od dječaka, kao i srednjoškolci od osnovnoškolskih učenika, te procjenjuju da ih ove teškoće više ometaju u svakodnevnom funkcioniranju. Dobivene su značajne spolne razlike u procjeni efikasnosti pojedinih strategija, dok je utjecaj dobi zanemarivog značenja. Potvrđena je značajna povezanost kognitivnih procjena efikasnosti korištenih strategija i zdravstvenih ishoda, osobito u skupini dječaka. Najvažniji prediktori negativnih zdravstvenih ishoda su procjene o efikasnosti “izbjegavajućih” strategija. Rezultati mogu koristiti u psihološkoj procjeni i planiranju rada s adolescentima koji imaju teškoće psihosomatske prirode, te kreiranju preventivnih programa u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus