Pregled bibliografske jedinice broj: 1132765
Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu
Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu // Socijalna psihijatrija, 41 (2013), 4; 226-234 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1132765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije
u srednju školu
(Emotional difficulties among female adolescents
after transition to high school)
Autori
Kozjak Mikić, Zlatka ; Jokić-Begić, Nataša
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 41
(2013), 4;
226-234
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalne teškoće ; tranzicija u srednju školu ; adolescentice
(emotional difficulties, high school transition ; female adolescents)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti postavke Lazarusovog modela stresa u specifičnom psihosocijalnom kontekstu nakon tranzicije učenica u srednju školu. Istražena je povezanost emocionalnih teškoća sa strategijama suočavanja, samoefikasnošću i vrstom škole, te smjer i intenzitet njihova doprinosa. U prvom mjerenju ovog longitudinalnog istraživanja bilo je uključeno 216 sudionica, u drugome 206, a u trećemu 168. Korišteni su: CORE-YP (Twigg i sur., 2009), Ljetvica suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2002), te Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente (Muris, 2001, prijevod Vulić-Prtorić i Sorić, 2006). Rezultati su obrađeni hijerarhijskim regresijskim analizama. Izraženosti emocionalnih teškoća pri kraju prvog i pri kraju četvrtog razreda doprinosi korištenje strategija suočavanja usmjerenih na emocije (Emocionalna reaktivnost i Izbjegavanje) i niska emocionalna samoefikasnost pri početku prvog razreda srednje škole. Vrsta školskog programa nije se pokazala značajnim prediktorom izraženosti emocionalnih teškoća pri kraju prvog i četvrtog razreda. Rezultati potvrđuju primjenjivost Lazarusovog modela stresa u ovome kontekstu, a osim toga ukazuju na potrebu razvoja i implementiranje preventivnih programa za razvoj adekvatnih strategija suočavanja tijekom razdoblja prilagodbe na novi školski kontekst.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus