Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132765

Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu


Kozjak Mikić, Zlatka; Jokić-Begić, Nataša
Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu // Socijalna psihijatrija, 41 (2013), 4; 226-234 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1132765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu
(Emotional difficulties among female adolescents after transition to high school)

Autori
Kozjak Mikić, Zlatka ; Jokić-Begić, Nataša

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 41 (2013), 4; 226-234

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalne teškoće ; tranzicija u srednju školu ; adolescentice
(emotional difficulties, high school transition ; female adolescents)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti postavke Lazarusovog modela stresa u specifičnom psihosocijalnom kontekstu nakon tranzicije učenica u srednju školu. Istražena je povezanost emocionalnih teškoća sa strategijama suočavanja, samoefikasnošću i vrstom škole, te smjer i intenzitet njihova doprinosa. U prvom mjerenju ovog longitudinalnog istraživanja bilo je uključeno 216 sudionica, u drugome 206, a u trećemu 168. Korišteni su: CORE-YP (Twigg i sur., 2009), Ljetvica suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2002), te Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente (Muris, 2001, prijevod Vulić-Prtorić i Sorić, 2006). Rezultati su obrađeni hijerarhijskim regresijskim analizama. Izraženosti emocionalnih teškoća pri kraju prvog i pri kraju četvrtog razreda doprinosi korištenje strategija suočavanja usmjerenih na emocije (Emocionalna reaktivnost i Izbjegavanje) i niska emocionalna samoefikasnost pri početku prvog razreda srednje škole. Vrsta školskog programa nije se pokazala značajnim prediktorom izraženosti emocionalnih teškoća pri kraju prvog i četvrtog razreda. Rezultati potvrđuju primjenjivost Lazarusovog modela stresa u ovome kontekstu, a osim toga ukazuju na potrebu razvoja i implementiranje preventivnih programa za razvoj adekvatnih strategija suočavanja tijekom razdoblja prilagodbe na novi školski kontekst.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kozjak Mikić, Zlatka; Jokić-Begić, Nataša
Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu // Socijalna psihijatrija, 41 (2013), 4; 226-234 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Kozjak Mikić, Z. & Jokić-Begić, N. (2013) Emocionalne teškoće adolescentica nakon tranzicije u srednju školu. Socijalna psihijatrija, 41 (4), 226-234.
@article{article, author = {Kozjak Miki\'{c}, Zlatka and Joki\'{c}-Begi\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2013}, pages = {226-234}, keywords = {emocionalne te\v{s}ko\'{c}e, tranzicija u srednju \v{s}kolu, adolescentice}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {41}, number = {4}, issn = {0303-7908}, title = {Emocionalne te\v{s}ko\'{c}e adolescentica nakon tranzicije u srednju \v{s}kolu}, keyword = {emocionalne te\v{s}ko\'{c}e, tranzicija u srednju \v{s}kolu, adolescentice} }
@article{article, author = {Kozjak Miki\'{c}, Zlatka and Joki\'{c}-Begi\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2013}, pages = {226-234}, keywords = {emotional difficulties, high school transition, female adolescents}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {41}, number = {4}, issn = {0303-7908}, title = {Emotional difficulties among female adolescents after transition to high school}, keyword = {emotional difficulties, high school transition, female adolescents} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font