Pregled bibliografske jedinice broj: 1132743
Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka
Senzibiliziranje učenika srednje škole za specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 2; 47-60 doi:10.31299/hrri.53.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1132743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Senzibiliziranje učenika srednje škole za
specifične potrebe gluhih i nagluhih vršnjaka
(RAISING AWARENESS AMONG SECONDARY SCHOOL
STUDENTS ABOUT THE NEEDS OF THEIR DEAF AND
HARD-OF-HEARING PEERS)
Autori
Kozjak Mikić, Zlatka ; Šaban, Mirna ; Ivasović, Vesna
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 53
(2017), 2;
47-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stavovi ; gluhi i nagluhi učenici ; inkluzija
(attitudes ; deaf and hard of hearing students ; inclusion)
Sažetak
Iako je prilagodba potrebama svakog učenika s teškoćama obaveza školskih ustanova, inkluzija gluhih i nagluhih učenika (G/NGL) koji se obrazuju u redovnim školama nije potpuna. Manjak iskustva, stereotipi i nedostatna stručna potpora mogu nepovoljno utjecati na njihovu prihvaćenost te njihov ukupni osobni i socijalni razvoj. Svrha istraživanja bila je prikupiti podatke o stavovima srednjoškolaca prema G/NGL vršnjacima te kreirati i evaluirati program senzibiliziranja za njihove specifičnosti. Prevedenim i adaptiranim Inventarom inkluzije gluhih i nagluhih učenika (Hung, 2005) prikupljeni su podatci povezani s kontaktima: podatci o percipiranoj bliskosti s G/NGL vršnjacima, učestalosti prethodnih dobrovoljnih kontakata s njima te o percepciji razrednog ozračja povezanog s njihovom integracijom. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 200 učenika u dobi od 15, 5-16, 5 godina. Posebno kreiranim programom obuhvaćeno je 105 učenika. Od tog broja, 46 sudionika je pohađalo dva razreda u kojima su bili integrirani G/NGL učenici, a 59 sudionika je bilo u dva razreda bez integracije. S 95 učenika program nije proveden i oni su u istraživanju bili kontrolna skupina. Podatci su prikupljeni u dvije vremenske točke ; prije i nakon provedbe programa i statistički obrađeni t-testovima, analizom varijance i standardnom regresijskom analizom. Rezultati su pokazali da je percipirana bliskost s G/NGL vršnjacima relativno visoka, odnosno, da su stavovi prema njima pozitivni. Najmanje pozitivne stavove imali su učenici u razredima koji imaju G/NGL učenika. Provedeni program nije pridonio promjeni stavova. Za predviđanje stavova pokazao se značajnim doprinos prethodnog češćeg dobrovoljnog kontakta s G/NGL učenicima, pozitivnija percepcija razrednog ozračja u odnosu na njihovu integraciju i prisustvo G/NGL učenika u razredu. Rezultati se komentiraju u kontekstu sličnih istraživanja, učinkovitosti provedenog programa te se donose preporuke koje bi mogle pridonijeti inkluziji G/NGL učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus