Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132740

Prilagodba na zahtjeve srednje škole i psihosomatski simptomi učenika


Kozjak Mikić, Zlatka; Jokić-Begić, Nataša
Prilagodba na zahtjeve srednje škole i psihosomatski simptomi učenika // Klinička psihologija, 6 (2013), 1-2; 27-43 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1132740 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilagodba na zahtjeve srednje škole i psihosomatski simptomi učenika
(The adaptation of high school requirements and pupils psychosomatic symptoms)

Autori
Kozjak Mikić, Zlatka ; Jokić-Begić, Nataša

Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 6 (2013), 1-2; 27-43

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
tranzicija u srednju školu ; stres ; psihosomatski simptomi
(transition to secondary school, stress, psychosomatic symptoms)

Sažetak
Tjelesne pritužbe i simptomi koji se mogu uočiti kod učenika nakon tranzicije u srednju školu mogu upućivati na prilagodbeni stres, kako to predviđa model stresa Lazarusa i njegovih suradnika. Cilj istraživanja bio je provjeriti mogućnost predviđanja psihosomatskih teškoća učenika na osnovi roda, vrste škole, procjene samoefikasnosti i korištenja emocijama usmjerenih strategija suočavanja. Sudionici su bili učenici gimnazija i strukovnih medicinskih škola u Zagrebu, a mjerenja su provedena u dvije vremenske točke ; pri početku i pri kraju prvog razreda srednje škole. U prvom mjerenju bilo je uključeno 308 sudionika, u drugome 291. Korišteni su: Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente i Upitnik psihosomatskih simptoma (Vulić-Prtorić, 2002 i 2005), te Upitnik samoefikasnosti za djecu i adolescente (Muris, 2001). Hijerarhijske regresijske analize pokazale su visoko podudaranje značajnih prediktora u obje točke mjerenja, a najznačajnije prediktorske varijable bile su kognitivne procjene (niska akademska i emocionalna samoefikasnost), korištenje određenih strategija suočavanja (Emocionalna reaktivnost, Izbjegavanje) i ženski rod. Rezultati su potvrdili primjenjivost Lazarusova modela stresa u specifičnom psihosocijalnom kontekstu nakon tranzicije u srednju školu, te uputili na mogućnosti prevencije značajne za rad psihologa u praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kozjak Mikić, Zlatka; Jokić-Begić, Nataša
Prilagodba na zahtjeve srednje škole i psihosomatski simptomi učenika // Klinička psihologija, 6 (2013), 1-2; 27-43 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Kozjak Mikić, Z. & Jokić-Begić, N. (2013) Prilagodba na zahtjeve srednje škole i psihosomatski simptomi učenika. Klinička psihologija, 6 (1-2), 27-43.
@article{article, author = {Kozjak Miki\'{c}, Zlatka and Joki\'{c}-Begi\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2013}, pages = {27-43}, keywords = {tranzicija u srednju \v{s}kolu, stres, psihosomatski simptomi}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, volume = {6}, number = {1-2}, issn = {1847-3172}, title = {Prilagodba na zahtjeve srednje \v{s}kole i psihosomatski simptomi u\v{c}enika}, keyword = {tranzicija u srednju \v{s}kolu, stres, psihosomatski simptomi} }
@article{article, author = {Kozjak Miki\'{c}, Zlatka and Joki\'{c}-Begi\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2013}, pages = {27-43}, keywords = {transition to secondary school, stress, psychosomatic symptoms}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, volume = {6}, number = {1-2}, issn = {1847-3172}, title = {The adaptation of high school requirements and pupils psychosomatic symptoms}, keyword = {transition to secondary school, stress, psychosomatic symptoms} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font