Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132731

Emocionalna uznemirenost i negativne automatske misli učenika tijekom srednjoškolskog obrazovanja


Kozjak Mikić, Zlatka; Mikić, Karla; Odak, Hrvoje
Emocionalna uznemirenost i negativne automatske misli učenika tijekom srednjoškolskog obrazovanja // Socijalna psihijatrija, 49 (2021), 1; 3-23 doi:10.24869/spsih.2021.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1132731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna uznemirenost i negativne automatske misli učenika tijekom srednjoškolskog obrazovanja
(Emotional Distress and Negative Automatic Thoughts of Students During Secondary School Education)

Autori
Kozjak Mikić, Zlatka ; Mikić, Karla ; Odak, Hrvoje

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 49 (2021), 1; 3-23

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Emocionalna uznemirenost ; Negativne automatske misli ; Longitudinalno istraživanje ; Adolescenti
(Emotional Anxiety ; Negative Automatic Ideas ; Longitudinal Survey)

Sažetak
Epidemiološka istraživanja bilježe trend porasta teškoća mentalnog zdravlja kod djece i adolescenata. Cilj istraživanja bio je ispitati emocionalnu uznemirenost i negativne automatske misli učenika tijekom srednjoškolskog obrazovanja. Uključena su 204 sudionika, a podatci su prikupljeni upitnikom CORE-YP i Upitnikom automatskih misli za vrijeme učenja u pet vremenskih točaka. Analizirani su deskriptivni podatci i provedena analiza varijance ponovljenih mjerenja. Nakon prelaska u srednju školu 26, 52 % učenika pokazuje povišenu emocionalnu uznemirenost. Pred kraj svake nastavne godine, ovisno o godini obrazovanja, detektira se od 38, 07 % do 55, 44 % učenika s povišenom emocionalnom uznemirenošću, a za 22, 10 % do 26, 09 % učenika rezultat je iznimno povišen. Na kraju drugog razreda emocionalna uznemirenost je statistički značajno viša u odnosu na ostale razrede, osim završnoga. Negativne automatske misli i emocionalna uznemirenost visoko su i statistički značajno povezane. Negativne automatske misli povezane sa strahom od neuspjeha i razočaranja roditelja najčešće su na kraju drugog razreda. Učestalost misli povezanih s razočaranjem roditelja tijekom srednje škole opada, dok učestalost misli povezanih s manjkom motivacije za učenje raste. Vrijeme prije završetka drugog razreda srednje škole osobito je rizično za razvoj teškoća mentalnog zdravlja. Stoga upravo tijekom drugog razreda treba realizirati najviše aktivnosti za očuvanje mentalnog zdravlja te provoditi sustavni probir učenika u riziku. Za to mogu koristiti ovdje provjereni upitnici. Dobiveni rezultati sukladni su pretpostavkama kognitivnih modela disfunkcionalnog doživljavanja i ponašanja, u okviru kojih se interpretiraju.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zlatica Kozjak Mikić (autor)

Avatar Url Hrvoje Odak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kozjak Mikić, Zlatka; Mikić, Karla; Odak, Hrvoje
Emocionalna uznemirenost i negativne automatske misli učenika tijekom srednjoškolskog obrazovanja // Socijalna psihijatrija, 49 (2021), 1; 3-23 doi:10.24869/spsih.2021.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Kozjak Mikić, Z., Mikić, K. & Odak, H. (2021) Emocionalna uznemirenost i negativne automatske misli učenika tijekom srednjoškolskog obrazovanja. Socijalna psihijatrija, 49 (1), 3-23 doi:10.24869/spsih.2021.3.
@article{article, author = {Kozjak Miki\'{c}, Zlatka and Miki\'{c}, Karla and Odak, Hrvoje}, year = {2021}, pages = {3-23}, DOI = {10.24869/spsih.2021.3}, keywords = {Emocionalna uznemirenost, Negativne automatske misli, Longitudinalno istra\v{z}ivanje, Adolescenti}, journal = {Socijalna psihijatrija}, doi = {10.24869/spsih.2021.3}, volume = {49}, number = {1}, issn = {0303-7908}, title = {Emocionalna uznemirenost i negativne automatske misli u\v{c}enika tijekom srednjo\v{s}kolskog obrazovanja}, keyword = {Emocionalna uznemirenost, Negativne automatske misli, Longitudinalno istra\v{z}ivanje, Adolescenti} }
@article{article, author = {Kozjak Miki\'{c}, Zlatka and Miki\'{c}, Karla and Odak, Hrvoje}, year = {2021}, pages = {3-23}, DOI = {10.24869/spsih.2021.3}, keywords = {Emotional Anxiety, Negative Automatic Ideas, Longitudinal Survey}, journal = {Socijalna psihijatrija}, doi = {10.24869/spsih.2021.3}, volume = {49}, number = {1}, issn = {0303-7908}, title = {Emotional Distress and Negative Automatic Thoughts of Students During Secondary School Education}, keyword = {Emotional Anxiety, Negative Automatic Ideas, Longitudinal Survey} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font