Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132609

Proces traženja informacija u digitalnim izvorima znanja u kontekstu aktivnog učenja


Runtić, Blanka
Proces traženja informacija u digitalnim izvorima znanja u kontekstu aktivnog učenja // Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice - Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova/ primjeri dobre prakse, posteri i sažetci radionica / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Alfa, 2021. str. 17-17 (predavanje, recenziran, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1132609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proces traženja informacija u digitalnim izvorima znanja u kontekstu aktivnog učenja
(Information search process in digital sources of knowledge in the context of active learning)

Autori
Runtić, Blanka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice - Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova/ primjeri dobre prakse, posteri i sažetci radionica / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila - Split : Alfa, 2021, 17-17

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
aktivno učenje ; informacijsko-komunikacijska tehnologija ; proces traženja informacija
(active learning, information and communication technology, information search process)

Sažetak
Globalna integracija potpomognuta informacijsko tehnološkom revolucijom rezultirala je potrebom za novim načinima učenja, novim znanjima i vještinama kako bi se učenici pripremili za život i rad u bogatom informacijskom okruženju koje se neprestano mijenja. Stoga suvremena nastava podrazumijeva razne oblike aktivnog učenja koji nerijetko uključuju traženje informacija u digitalnim izvorima znanja. Digitalna kompetencija i kompetencija učiti kako učiti razvijaju se u okviru međupredmetnih tema Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (MZO, 2019a) i Učiti kako učiti (MZO, 2019b) u svim predmetima i na svim razinama obrazovanja. Ovisno o uzrastu učenika očekuje se veća ili manja podrška učitelja u istraživanju i upravljanju informacijama te kritičkom vrednovanju u digitalnom okruženju. Znanstvena istraživanja pokazala su da učenici u procesu traženja informacija prolaze kroz faze koje prate različiti osjećaji, misli i postupci (Kuhulthau, Maniotes i Caspari, 2019). Učenički osjećaji variraju od nesigurnosti, konfuzije i frustracije do optimizma, jasnoće i samopouzdanja te naposljetku rezultiraju zadovoljstvom ili razočarenjem. Budući da učenici često smatraju da jedino oni nailaze na poteškoće tijekom traženja informacija u digitalnim izvorima znanja, važno ih je upoznati s činjenicom da je riječ o prirodnom procesu učenja. Kako u kritičnim i zbunjujućim fazama ne bi bili prepušteni samima sebi, neophodno je da ih učitelj vodi kroz proces istraživanja i da intervenira u pravom trenutku. Za to je potrebno veliko umijeće i pozornost učitelja jer kompetentan učitelj donosi odluku o trenutku i načinu intervencije te vlada različitim intervencijskim strategijama. Učenici stečene vještine i strategije pretraživanja informacija primjenjuju u različitim istraživačkim zadatcima te se na taj način pripremaju za cjeloživotno učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Blanka RUNTIĆ (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Runtić, Blanka
Proces traženja informacija u digitalnim izvorima znanja u kontekstu aktivnog učenja // Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice - Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova/ primjeri dobre prakse, posteri i sažetci radionica / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Alfa, 2021. str. 17-17 (predavanje, recenziran, sažetak, stručni)
Runtić, B. (2021) Proces traženja informacija u digitalnim izvorima znanja u kontekstu aktivnog učenja. U: Dobrota, S., Tomaš, S., Restović, I., Maleš, L., Blažević, I., Jakupčević, E. & Bulić, M. (ur.)Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice - Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova/ primjeri dobre prakse, posteri i sažetci radionica.
@article{article, author = {Runti\'{c}, Blanka}, year = {2021}, pages = {17-17}, keywords = {aktivno u\v{c}enje, informacijsko-komunikacijska tehnologija, proces tra\v{z}enja informacija}, title = {Proces tra\v{z}enja informacija u digitalnim izvorima znanja u kontekstu aktivnog u\v{c}enja}, keyword = {aktivno u\v{c}enje, informacijsko-komunikacijska tehnologija, proces tra\v{z}enja informacija}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Runti\'{c}, Blanka}, year = {2021}, pages = {17-17}, keywords = {active learning, information and communication technology, information search process}, title = {Information search process in digital sources of knowledge in the context of active learning}, keyword = {active learning, information and communication technology, information search process}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font