Pregled bibliografske jedinice broj: 1132609
Proces traženja informacija u digitalnim izvorima znanja u kontekstu aktivnog učenja
Proces traženja informacija u digitalnim izvorima znanja u kontekstu aktivnog učenja // Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice - Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova/ primjeri dobre prakse, posteri i sažetci radionica / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Alfa, 2021. str. 17-17 (predavanje, recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1132609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces traženja informacija u digitalnim izvorima
znanja u kontekstu aktivnog učenja
(Information search process in digital sources of
knowledge in the context of active learning)
Autori
Runtić, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice - Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova/ primjeri dobre prakse, posteri i sažetci radionica
/ Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila - Split : Alfa, 2021, 17-17
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
aktivno učenje ; informacijsko-komunikacijska tehnologija ; proces traženja informacija
(active learning, information and communication technology, information search process)
Sažetak
Globalna integracija potpomognuta informacijsko tehnološkom revolucijom rezultirala je potrebom za novim načinima učenja, novim znanjima i vještinama kako bi se učenici pripremili za život i rad u bogatom informacijskom okruženju koje se neprestano mijenja. Stoga suvremena nastava podrazumijeva razne oblike aktivnog učenja koji nerijetko uključuju traženje informacija u digitalnim izvorima znanja. Digitalna kompetencija i kompetencija učiti kako učiti razvijaju se u okviru međupredmetnih tema Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (MZO, 2019a) i Učiti kako učiti (MZO, 2019b) u svim predmetima i na svim razinama obrazovanja. Ovisno o uzrastu učenika očekuje se veća ili manja podrška učitelja u istraživanju i upravljanju informacijama te kritičkom vrednovanju u digitalnom okruženju. Znanstvena istraživanja pokazala su da učenici u procesu traženja informacija prolaze kroz faze koje prate različiti osjećaji, misli i postupci (Kuhulthau, Maniotes i Caspari, 2019). Učenički osjećaji variraju od nesigurnosti, konfuzije i frustracije do optimizma, jasnoće i samopouzdanja te naposljetku rezultiraju zadovoljstvom ili razočarenjem. Budući da učenici često smatraju da jedino oni nailaze na poteškoće tijekom traženja informacija u digitalnim izvorima znanja, važno ih je upoznati s činjenicom da je riječ o prirodnom procesu učenja. Kako u kritičnim i zbunjujućim fazama ne bi bili prepušteni samima sebi, neophodno je da ih učitelj vodi kroz proces istraživanja i da intervenira u pravom trenutku. Za to je potrebno veliko umijeće i pozornost učitelja jer kompetentan učitelj donosi odluku o trenutku i načinu intervencije te vlada različitim intervencijskim strategijama. Učenici stečene vještine i strategije pretraživanja informacija primjenjuju u različitim istraživačkim zadatcima te se na taj način pripremaju za cjeloživotno učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija