Pregled bibliografske jedinice broj: 1132600
Usporedba razine znanja među učenicima Zdravstvene škole Split i studenata Sestrinstva Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija u Splitu o kardiopulmonalnoj reanimaciji
Usporedba razine znanja među učenicima Zdravstvene škole Split i studenata Sestrinstva Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija u Splitu o kardiopulmonalnoj reanimaciji // Hrvatski časopis zdravstvenih znanosti, 1 (2021), 1; 12-18 doi:10.48188/hczz.1.1.5 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1132600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba razine znanja među učenicima
Zdravstvene škole Split i studenata Sestrinstva
Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija u
Splitu o kardiopulmonalnoj reanimaciji
(Comparison of the level of knowledge on
cardiopulmonary resuscitation among students of
the Medical school Split and nursing students
of the University department of health studies
in Split)
Autori
Elez, Diana ; Orlandini, Rahela ; Lojpur, Mihajlo ; Marendić, Mario
Izvornik
Hrvatski časopis zdravstvenih znanosti (2787-4761) 1
(2021), 1;
12-18
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Kardiopulmonalna Reanimacija ; Medicinska Sestra ; Smjernice ; Znanje
(Cardiopulmonary Resuscitation ; Nurse ; Guidelines ; Knowledge)
Sažetak
Cilj: Usporediti znanja učenika Zdravstvene škole Split i studenata Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija u Splitu o kardiopulmonalnoj reanimaciji. Metode: U ovom istraživanju sudjelovalo je 186 ispitanika, 94 studenta i 92 učenika. Korišten je mjerni instrument upitnik CAEPCR. Čimbenici uključenja ispitanika bili su dob >18 godina, bez dodatnih čimbenika isključenja. Rezultati: Zbrajanjem ispravnih odgovora u pitanjima znanja, dokazali smo statističku značajnu razliku prema ukupnom zbroju ispravnih odgovora na pitanja znanja između učenika i studenata (Z=2, 96 ; r=0, 217 ; P=0, 003). Medijan ukupnog zbroja točnih odgovora u učenika Zdravstvene škole Split iznosi 6, a u studenata na Sveučilišnom odjelu zdravstvenih studija u Splitu iznosi 5. Postoji statistički značajna, slaba negativna korelacija ukupnog zbroja pozitivnih odgovora sa životnom dobi ispitanika (ρ=-0, 195 ; P=0, 008). Raspodjela ukupnog zbroja ispravnih odgovora na pitanja znanja prema 5 formiranih skupina statistički se značajno razlikovala između ustanova. Zaključak: S obzirom na dobivene rezultate možemo zaključiti da je razina znanja veća kod ispitanika Zdravstvene srednje škole u odnosu na studente Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija u Splitu. Tom rezultatu doprinosi razlika u provedenoj edukaciji prikazana u nastavnim planovima i programima. Zbog razlike u edukaciji odnosno u trajanju edukacije i vremena protijeka od edukacije, potrebno je provesti daljnje detaljnije istraživanje o utjecaju tih čimbenika na znanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
KBC Split,
Medicinski fakultet, Split,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel zdravstvenih studija