Pregled bibliografske jedinice broj: 1132571
Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi
Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi // Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka, Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 220-226 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1132571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i
samopoštovanja s uporabom
humora u nastavi
(Link between teachers' optimism/pessimism and
self-esteem and the use of
humor in teaching)
Autori
Novak, Anamarija ; Pahić, Tea ; Brajša-Žganec, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
/ Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka, Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav - Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 220-226
ISBN
978-953-8115-76-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
optimizam/pesimizam ; samopoštovanje ; humor ; nastava
(optimism/pessimism, self-esteem, humour, teaching)
Sažetak
Komunikacija između učitelja i učenika u razredu, kao i bilo koja druga komunikacija, efikasnija je ako se odvija u ugodnom i opuštenom ozračju. Za razliku od učitelja koji imaju pesimistički pristup životu, a koji su obično nesigurni u sebe i skloni kritiziranju jer kod učenika češće uočavaju negativne osobine, učitelji s optimističnim pristupom vještiji su u stvaranju ugodne atmosfere u razredu. Oni se češće osmjehuju te radi toga djeluju ljubazno i pristupačno, a osim toga spremni su saslušati i prihvatiti kritiku te učenicima ulijevaju više povjerenja. Budući da odgovornost za stvaranje razrednoga ozračja snosi uglavnom učitelj, čini se da optimističan učitelj koji ima visoko samopoštovanje i prihvaća različite situacije na humorističan način predstavlja jedan od ključnih čimbenika uspješne nastave. Provedenim istraživanjem nastojalo se ispitati postoji li povezanost između učiteljskoga optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi te postoje li razlike u uporabi humora s obzirom na radni staž učitelja. Dobiveni rezultati pokazuju da optimističniji učitelji imaju više samopoštovanje, da pesimističniji učitelji rjeđe rabe humor u nastavi, kao i da učitelji s više od 11 godina radnoga staža češće koriste humor u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb