Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132459

Lektirom do empatije. Poticanje vještine uživljavanja učenika uz likove iz lektirnih djela po slobodnom izboru


Lukaš, Mirko; Begović, Ines
Lektirom do empatije. Poticanje vještine uživljavanja učenika uz likove iz lektirnih djela po slobodnom izboru // Anafora, 8 (2021), 1; 57-80 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1132459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Lektirom do empatije. Poticanje vještine uživljavanja učenika uz likove iz lektirnih djela po slobodnom izboru
(Reading toward Empathy: Encouraging Student Engagement with Characters from Free-choice Books)

Autori
Lukaš, Mirko ; Begović, Ines

Izvornik
Anafora (1849-2339) 8 (2021), 1; 57-80

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
promjena ponašanja, slobodan izbor, socijalna kompetencija, školska lektira, uživljavanje (empatija)
(behavior change, free choice, social competence, school reading assignments, empathic engagement)

Sažetak
Uživljavanju se tijekom čovjekova života prilazi iz pozicije odgojnog ideala, a promatra se kao sposobnost razumijevanja emocija drugih ljudi i mogućnost stavljanja sebe u njihove osjećaje. Obrazovni programi kojima je središnji cilj promicanje razvoja humanog ponašanja i uživljavanja sve više dobivaju na značaju u odgojno-obrazovnom procesu. Razlozi interesa za usvajanje vještine uživljavanja dolaze od razmišljanja da je ono temelj za pozitivan razvoj i mentalno zdravlje djece. Ranija istraživanja ukazuju na to da književnost može utjecati na uživljavanje djeteta ako se osoba emotivno unese u priču, ako čita o pojedincu koji je iste dobi i razmišlja što bi i sama učinila da se nađe u istoj situaciji. Rad ukazuje na mogućnosti slobodnog odabira naslova školske lektire uz vodstvo učitelja s ciljem obogaćivanja i razvitka uživljavanja čitanjem i promišljanjem o sadržajima djela. U istraživačkom dijelu analiziraju se sadržaji odabranih književnih djela za učenike četvrtih i petih razreda osnovne škole, a koji se ne nalaze na popisu obvezne školske lektire. Nasumce odabrani uzorak djela obuhvaća preporuke za slobodan izbor lektire u četvrtom i petom razredu osnovne škole. Preporučena su djela: George ‒ Alex Gino, Vječni Tuckovi ‒Natalie Babbitt, Raymie Nightingale: Tri hrabrice ‒ Kate DiCamillo, Čudo i Auggie i ja: Tri čudesne priče ‒ R. J. Palacio te Most u Terabithiju ‒ Katherine Paterson. Analizom sadržaja odabranih djela prepoznaju se teme, odnosi, pozitivna i negativna ponašanja čiji opisi imaju zadaću poticati uživljavanje učenika. Uživljavanja pružaju slikovite opise za oblikovanje identiteta, prijateljske odnose, prihvaćanje sebe i drugih, neprihvaćanje vršnjačkog nasilja, sućut i podršku pri gubitku drage osobe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukaš, Mirko; Begović, Ines
Lektirom do empatije. Poticanje vještine uživljavanja učenika uz likove iz lektirnih djela po slobodnom izboru // Anafora, 8 (2021), 1; 57-80 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Lukaš, M. & Begović, I. (2021) Lektirom do empatije. Poticanje vještine uživljavanja učenika uz likove iz lektirnih djela po slobodnom izboru. Anafora, 8 (1), 57-80.
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko and Begovi\'{c}, Ines}, year = {2021}, pages = {57-80}, keywords = {promjena pona\v{s}anja, slobodan izbor, socijalna kompetencija, \v{s}kolska lektira, u\v{z}ivljavanje (empatija)}, journal = {Anafora}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1849-2339}, title = {Lektirom do empatije. Poticanje vje\v{s}tine u\v{z}ivljavanja u\v{c}enika uz likove iz lektirnih djela po slobodnom izboru}, keyword = {promjena pona\v{s}anja, slobodan izbor, socijalna kompetencija, \v{s}kolska lektira, u\v{z}ivljavanje (empatija)} }
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko and Begovi\'{c}, Ines}, year = {2021}, pages = {57-80}, keywords = {behavior change, free choice, social competence, school reading assignments, empathic engagement}, journal = {Anafora}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1849-2339}, title = {Reading toward Empathy: Encouraging Student Engagement with Characters from Free-choice Books}, keyword = {behavior change, free choice, social competence, school reading assignments, empathic engagement} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL
  • ERIC: Educational Resources Information
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font