Pregled bibliografske jedinice broj: 1132291
Prema Svjetlu odrastanja (priče Stjepana Lice interpretirane pokretom u radu s djecom rane i predškolske dobi)
Prema Svjetlu odrastanja (priče Stjepana Lice interpretirane pokretom u radu s djecom rane i predškolske dobi) // Humanities and Cultural Studies, 2 (2021), 2; 82-101 doi:10.5604/01.3001.0014.8902 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1132291 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema Svjetlu odrastanja (priče Stjepana Lice interpretirane pokretom u radu s djecom rane i predškolske dobi)
(Towards the light of growing up (stories by Stjepan Lice interpreted through movement in working with early and preschool age children))
Autori
Vidović Schreiber, Tea-Tereza ; Malada, Dodi
Izvornik
Humanities and Cultural Studies (2657-8972) 2
(2021), 2;
82-101
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
etika ; kršćanski motivi ; moral ; ples ; predškolsko dijete ; priče ; Stjepan Lice
(ethics ; Christian motives ; Stjepan Lice ; moral ; dance ; stories ; preschool child)
Sažetak
S obzirom na to da su tekstovi Stjepana Lice, poglavito proza (crtice), više poučni nego popularni, ali ipak i estetski vrijedni, u ovom će se radu prikazati da ih je moguće kroz ples i pokret interpretirati te i tako približiti djeci. Dakle, ukazat će se još jednom na estetsku i pedagošku vrijednost odabranih priča, koje iskazane čitkim, izbrušenim stilom, kako navodi Stjepan Hranjec (2003), mogu naći put među dječjom kršćanskom publikom. Stoga je u radu s djecom, poglavito s djecom predškolske dobi, u području daljnjega književnojezičnoga obrazovanja, važno da odgajatelji njeguju i ove oblike literarnog stvaranja. Takvi su sadržaji kulturološki bliski prostoru kojem pripadamo, a dugo su vremena bili „nedostupni“, što iz tendencioznih političkih razloga, što iz možda nedovoljno prisutne literature koja se strukturirano i temeljitije bavila ovomtematikom sve do pojave Kršćanskih izvorišta dječje književnosti Stjepana Hranjeca (2003). Nadalje, u integriranom predškolskom kurikulu pospješuje se, osim moralnoga i kognitivnoga razvoja te tjelesno-kinestetičke inteligencije i emocionalni razvoj koji je jedan od najvažnijih procesa u razvoju ličnosti (Branka Starc i sur., 2004), na što ukazuje i ovaj rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Plesna umjetnost i umjetnost pokreta, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ARIANTA
- ICI Journals Master List
- NUKAT