Pregled bibliografske jedinice broj: 1132238
Kada korisnici postanu kreatori - donacije kao muzejski postav i pitanje moći u kontekstu kulturalnih studija
Kada korisnici postanu kreatori - donacije kao muzejski postav i pitanje moći u kontekstu kulturalnih studija // Između Srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti / Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu, 2021. str. 681-693 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1132238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kada korisnici postanu kreatori - donacije kao muzejski postav i pitanje moći u kontekstu kulturalnih studija
(The users as creators - donations in museum exhibitions and question of power in the cultural studies context)
Autori
Lujanović Nebojša ; Tadijanović, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Između Srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti
/ Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela - Split : Sveučilište u Splitu, 2021, 681-693
ISBN
9789536617548
Skup
Glazba, književnost i izvedbene umjetnosti u srednjoeuropskom i mediteranskom kontekstu
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 07.05.2020. - 09.05.2020
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Muzej, moć, nacionalni identitet, popularna kultura, svakodnevni život
(museum, power, national identity, popular culture, everyday life)
Sažetak
Ovaj rad bavi se odnosima struktura moći i onoga što suvremeni muzeji kao institucije nude posjetiteljima. Strukture moći se na primjeru dva odabrana muzeja/slučaja, i u međusobnoj usporedbi, pokazuju kao skupovi složenih utjecaja između kojih variraju muzejski programi. Uzimajući u obzir dvije nedavno postavljene izložbe u Zavičajnom muzeju Stjepana Grubera i Muzeja Slavonije u Osijeku, može se zaključiti kako se barem tri imperativa (svaki s pripadajućim strukturama moći) preklapaju u tim slučajevima: nacionalni identitet, uklapanje u europske identitetske matrice i popularna kultura s elementima svakodnevnice. Pitanje je samo u kojoj mjeri u kojem slučaju koji od tri spomenuta imperativa prevladava. U tom je kontekstu zanimljiv postav Muzeja Slavonije koji su formirali građani donacijama, a koji svojom orijentacijom prema popularnoj kulturi i svakodnevnici djeluje subverzivno prema drugim identitetskim obrascima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku