Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132217

KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA UČENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI


Balenović, Katica; Romac, Marija
KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA UČENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI // Učitelj-između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 65-88 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1132217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA UČENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI
(COLLOCATIONAL COMPETENCE OF PRIMARY SCHOOL EFL LEARNERS)

Autori
Balenović, Katica ; Romac, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Učitelj-između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 65-88

ISBN
978-953-331-325-2

Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity

Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
: kolokacije, kolokacijska kompetencija, produktivno/receptivno znanje, engleski kao strani jezik
(collocations, collocational competence, productive/receptive knowledge, English as a foreign language)

Sažetak
U radu se analiziraju kolokacijske pogreške učenika engleskoga kao stranog jezika u osnovnoj školi. Dosadašnja istraživanja upućuju na poteškoće u savladavanju kolokacijskih sveza u stranom jeziku, a uzroci poteškoća su raznoliki i variraju od negativnog transfera, pretjerane generalizacije ili pogrešne upotrebe sinonima. U istraživanje su uključeni učenici četvrtih i sedmih razreda dviju osnovnih škola. Cilj istraživanja je utvrditi najčešće kolokacijske pogreške kao i razinu kolokacijske kompetencije (Hill 1999) učenika engleskog jezika u osnovnoj školi. Za potrebe istraživanja sastavljen je test koji je sadržavao zadatke kojima se provjeravala uporaba gramatičkih i leksičkih kolokacija na produktivnoj i receptivnoj razini. Zadatci u testu uključuju: nadopunjavanje rečenica, popunjavanje praznina korištenjem kolokacija, zadatke prevođenja s engleskoga na hrvatski i obratno, zadatke višestrukog izbora. Rezultati istraživanja pokazali su da se razina kolokacijske kompetencije, kao i jezične kompetencije u inom jeziku, općenito, povećava s godinama učenja stranog (engleskog) jezika, što pretpostavlja smanjenje utjecaja negativnog transfera iz materinskog jezika pri uporabi kolokacija u stranom jeziku. Analiza učeničkih pogrešaka pokazala je bolje razumijevanje kolokacijskih sveza i korištenje kolokacija na receptivnoj nego na produktivnoj razini znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Katica Balenović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Balenović, Katica; Romac, Marija
KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA UČENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI // Učitelj-između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 65-88 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Balenović, K. & Romac, M. (2021) KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA UČENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI. U: Vrcić-Mataija, S. & Cvitković Kalanjoš, I. (ur.)Učitelj-između tradicije i suvremenosti.
@article{article, author = {Balenovi\'{c}, Katica and Romac, Marija}, year = {2021}, pages = {65-88}, keywords = {: kolokacije, kolokacijska kompetencija, produktivno/receptivno znanje, engleski kao strani jezik}, isbn = {978-953-331-325-2}, title = {KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA U\v{C}ENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA U OSNOVNOJ \v{S}KOLI}, keyword = {: kolokacije, kolokacijska kompetencija, produktivno/receptivno znanje, engleski kao strani jezik}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Balenovi\'{c}, Katica and Romac, Marija}, year = {2021}, pages = {65-88}, keywords = {collocations, collocational competence, productive/receptive knowledge, English as a foreign language}, isbn = {978-953-331-325-2}, title = {COLLOCATIONAL COMPETENCE OF PRIMARY SCHOOL EFL LEARNERS}, keyword = {collocations, collocational competence, productive/receptive knowledge, English as a foreign language}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font