Pregled bibliografske jedinice broj: 1132210
Pozicioniranje „PR stunt-a“ u strateškom komuniciranju visokog školstva
Pozicioniranje „PR stunt-a“ u strateškom komuniciranju visokog školstva // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 11 (2021), 1; 110-124 doi:10.38190/ope.11.1.10 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1132210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozicioniranje „PR stunt-a“ u strateškom
komuniciranju visokog školstva
(Possibilities of using a "PR stunt" in strategic
communication of higher education)
Autori
Jakšić, Lucijano ; Dabo, Krešimir ; Volarević, Marija
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E (1849-7845) 11
(2021), 1;
110-124
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; PR stunt ; strateška komunikacija ; visoko obrazovanje ; marketing
(public relations ; PR stunt ; strategic communication ; higher education ; marketing)
Sažetak
„PR stunt“ ili PR akrobacija, odnosno promidžbena dosjetka je pomno planirani događaj s ciljem privlačenja pažnje javnosti na organizatore dosjetke ili na drugi cilj organizacije dosjetke. Razlozi za razmatranje upotrebe promidžbene dosjetke nalaze su u velikom potencijalu povrata na ulog te „zaradi“ od neplaćenih reklama u medijima koji su spontano izvijestili o tome da se nešto zanimljivo dogodilo. Osim samih medija, širenju publiciteta putem dosjetke značajno doprinosi i opća javnost na način da danas praktički svatko može putem svojeg smartfona trenutno zabilježiti zanimljivost na koju naiđe te ju podijeliti na internetu. Visoko školstvo, ali i školstvo u svijetu općenito, transformiralo se iz tradicionalnog višestoljetnog pristupa kada je u fokusu bio poučavatelj i institucija na suvremeni masovni pristup gdje je u fokusu student i studiranje se odvija kroz partnerstvo i suradnju unutar procesa učenja. Pojava masovnog visokog obrazovanja u skoro svim državama svijeta sada podrazumijeva javnu kritiku faktora poput: kvalitete usluge cjeloživotnog učenja, uspješnosti ispitivanja, upravljanja institucijom, oblika financiranja te studentskog standarda. Omasovljenje prati širenje i diverzifikacija visokog školstva, a rezultat potonjeg je pojava konkurencije između pojedinih visokoškolskih institucija. Važnost efektivnog prijenosa poruke visoko obrazovne institucije ka (potencijanom) studentu ili njegovom sponzoru školovanja stoga postaje predmet profesionalnog marketinškog komuniciranja. U radu se daje pregled PR Stunt-ova u Hrvatskoj i svijetu te predlažu tematske smjernice pri organizaciji istih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Europska poslovna škola Zagreb,
Veleučilište Edward Bernays,
Sveučilište VERN, Zagreb