Pregled bibliografske jedinice broj: 1132130
Die Verletzung der Menschenrechte in Am 2,6-16
Die Verletzung der Menschenrechte in Am 2,6-16 // The Bible and Economics, International Biblical Conference XXV, 22nd–24th August 2013 / GYÖRGY, Benyik (ur.).
Segedin: JATE Press, 2014. str. 247-257
CROSBI ID: 1132130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Die Verletzung der Menschenrechte in Am 2,6-16
(Human rights violations in Am 2: 6-16)
Autori
Lujić, Božo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
The Bible and Economics, International Biblical Conference XXV, 22nd–24th August 2013
Urednik/ci
GYÖRGY, Benyik
Izdavač
JATE Press
Grad
Segedin
Godina
2014
Raspon stranica
247-257
ISBN
978-963-315-189-1
Ključne riječi
Amos ; socijalna pravda ; ugnjetavanje ; ljudska prava ; narod ; zločini ; Božje djelovanje
(Amos ; social justice ; oppression ; human rights ; people ; crimes ; God's action)
Sažetak
Am 2, 6-16 sadrži tri dijela: 2, 6-8 ; 2, 9-12 ; 2, 13- 16 u kojima se govori o kršenju ljudskog dostojanstva i ljudskih prava u vlastitom narodu. Prvi dio 2, 6-8 pokazuje da je Izrael počinio četiri zločina protiv svojih suvremenika i sunarodnjaka: Izrael je svoje vlastite članove prodao za novac, ugnjetavao je siromašne, zlostavljao je žene te je svojim iskorištavanjem zaduženih pokušao opravdati sebe i prikriti kult. U 2, 6-8 prevladavaju četiri pridjeva koji u društvenom području izražavaju opasnost. U drugom je dijelu takvom djelovanju postalo kontrastnim ponašanjem Božje djelovanje u narodu: Bog je istrijebio Amorejce i dao Izraelcima zemlju, Bog je izbavio ljude iz egipatskog ropstva, Bog je vodio ljude kroz pustinju i Bog ih je vodio u Obećanu zemlju. U trećem dijelu metaforično je predstavljen Božji sud i kazna zbog neljudskog ponašanja prema vlastitom narodu. Kazna nije izrečena zato što se Bog milostivo odnosi prema svome narodu. Analiza je pokazala da je Izrael zakazao na socijalnom polju i da nipošto nije bolji od ostalih susjednih naroda. Ista Božja logika odnosi se na sve i pokazuje da Bog nije nepravedan, već je socijalno i antropološki osjetljiv.
Izvorni jezik
Ger
Znanstvena područja
Teologija