Pregled bibliografske jedinice broj: 1132104
Poticanje interkulturalnog dijaloga putem glazbe: metodički pristup
Poticanje interkulturalnog dijaloga putem glazbe: metodički pristup // Muzička pedagogija : izazov, inspiracija i kreacija : knjiga sažetaka = Music Pedagogy : challenge, inspiration and creation : book abstracts / Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelana (ur.).
Cetinje: Univerzitet Crne Gore, Muzilčka akademija = University of Montenegro, Music Academy,, 2021. str. 33-34 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1132104 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje interkulturalnog dijaloga putem glazbe:
metodički pristup
(Encouraging intercultural dialogue through music:
a didactical approach)
Autori
Vidulin, Sabina ; Bučko, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Muzička pedagogija : izazov, inspiracija i kreacija : knjiga sažetaka = Music Pedagogy : challenge, inspiration and creation : book abstracts
/ Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelana - Cetinje : Univerzitet Crne Gore, Muzilčka akademija = University of Montenegro, Music Academy,, 2021, 33-34
ISBN
978-9940-9540-8-6
Skup
Muzička pedagogija: izazov, inspiracija i kreacija
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 08.04.2021. - 09.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalizam ; osnovna škola ; slušanje glazbe ; višemodalnost
(interculturalism ; compulsory school ; listening to music ; multimodality)
Sažetak
Interkulturalizam susrećemo u jeziku, književnosti, umjetnosti, religiji i modernoj ideologiji. Predstavlja dijalog među različitim kulturama koji omogućava njihovo razumijevanje i interakciju, s namjerom umanjivanja ili uklanjanja predrasuda i stereotipa. S obzirom na to da je nastava Glazbene kulture integrativna i interdiciplinarna po svojoj prirodi, osim razvoja glazbenih kompetencija njome se utječe i na uspostavu vrijednosti potrebnih za aktivno djelovanje u suvremenim pluralnim društvima. Potiče se interkulturalno razumijevanje i upoznavanje glazbe širenjem slušalačkog iskustva učenika, osvještavanjem postojanja različitosti te uči toleranciji. Jedno od glazbenih područja kojim se višemodalno pristupa sadržajima interkulturalnog odgoja i obrazovanja je slušanje glazbe. Upoznavanje glazbene literature započinje slušanjem glazbe kroz spontani doživljaj pri inicijalnom slušanju te spoznajno i emocionalno vođeno prilikom daljnjeg višestrukog slušanja istog glazbenog djela. Na taj način dolazi do boljeg razumijevanja i dubljeg doživljaja glazbe. Cilj ovoga rada je prikazati metodički pristup pri artikulaciji nastavnih jedinica s učenicima od četvrtog do sedmog razreda osnovne škole s namjerom upoznavanja kulture i običaja rusinske, srpske, mađarske, makedonske i albanske nacionalne manjine. Uz principe spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe i korištenja suvremenih metoda poučavanja učenici aktivno sudjeluju u nastavnom procesu, stvaralački se izražavaju i oblikuju stav prema novome i nepoznatome. Escape room, uprizorenje pojedinih običaja, interdisciplinarno povezivanje građe i korištenje IKT-e, neke su od mogućnosti kojima se utječe na znanje i vještine učenika, ali i na oblikovanje općih vrijednosti. Suvremenim strategijama rada na nastavi glazbe pomiču se granice u korist oblikovanja identiteta učenika, prihvaćanja kulturnih razlika i uvažavanja različitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost