Pregled bibliografske jedinice broj: 1132098
Metodička paradigma spoznajno-emocionalnog slušanja umjetničke glazbe u osnovnoj školi
Metodička paradigma spoznajno-emocionalnog slušanja umjetničke glazbe u osnovnoj školi // Državni stručhni skup za učitelje glazbene kulture i nastavnike glazbene umjetnosti
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1132098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodička paradigma spoznajno-emocionalnog
slušanja umjetničke glazbe u osnovnoj školi
(Didactical paradigm of the cognitive-emotional
listening to classical music in compulsory school)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Državni stručhni skup za učitelje glazbene kulture i nastavnike glazbene umjetnosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
faze spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe, metodika slušanja glazbe
(phases of the cognitive-emotional listening to music, didactics of music)
Sažetak
Predavanje je podijeljeno na dva dijela. U prvome dijelu sudionici skupa upoznat će se s karakteristikama spoznajno- emocionalnoga slušanja glazbe. Polazište spoznajnoemocionalnoga slušanja predstavlja djetetov doživljaj glazbe, njegovo opažanje i razumijevanje glazbenog djela, a u skladu s prethodnim iskustvom i znanjem. Spoznavanjem života skladatelja i društvenih okolnosti u kojima je živio, kao i teorijskih i muzikoloških sastavnica djela koje se uče uz glazbene i izvanglazbene poticaje, učenici doživljavaju i razumiju glazbu koja im se predočava, što vodi prema prihvaćanju glazbenog djela. U drugom dijelu predavanja namjera je predavačice ukazati na koji se način metodički artikulira nastava glazbene kulture s ciljem boljeg razumijevanja umjetničke glazbe. Slušanje glazbe provodi se na jednom nastavnom satu isključivo s jednim glazbenim djelom. Tri su razine slušanja, pri čemu dolazi do izražaja doživljajna sastavnica (početno slušanje), doživljajno- analitička (središnje, višestruko slušanje) te doživljajno-sintetička sastavnica (završno slušanje). U osnovnom i srednjem obrazovanju doživljaj glazbenog djela povezan je s elementima biografije skladatelja i sadržaja djela pri čemu je intenzivirana humanistička paradigma. Uz teorijska i muzikološka obilježja djela koja se produbljuju u srednjoj školi, u osnovnoj školi slušanje glazbe povezuje se i s pjevanjem, sviranjem, plesom, glumom, crtanjem. Uz opis četiriju nastavnih priprema predstavit će se način rada na djelima Hačaturjana, Beethovena, Rimski-Korsakova i Fauréa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost