Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132098

Metodička paradigma spoznajno-emocionalnog slušanja umjetničke glazbe u osnovnoj školi


Vidulin, Sabina
Metodička paradigma spoznajno-emocionalnog slušanja umjetničke glazbe u osnovnoj školi // Državni stručhni skup za učitelje glazbene kulture i nastavnike glazbene umjetnosti
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 1132098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodička paradigma spoznajno-emocionalnog slušanja umjetničke glazbe u osnovnoj školi
(Didactical paradigm of the cognitive-emotional listening to classical music in compulsory school)

Autori
Vidulin, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
Državni stručhni skup za učitelje glazbene kulture i nastavnike glazbene umjetnosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
faze spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe, metodika slušanja glazbe
(phases of the cognitive-emotional listening to music, didactics of music)

Sažetak
Predavanje je podijeljeno na dva dijela. U prvome dijelu sudionici skupa upoznat će se s karakteristikama spoznajno- emocionalnoga slušanja glazbe. Polazište spoznajnoemocionalnoga slušanja predstavlja djetetov doživljaj glazbe, njegovo opažanje i razumijevanje glazbenog djela, a u skladu s prethodnim iskustvom i znanjem. Spoznavanjem života skladatelja i društvenih okolnosti u kojima je živio, kao i teorijskih i muzikoloških sastavnica djela koje se uče uz glazbene i izvanglazbene poticaje, učenici doživljavaju i razumiju glazbu koja im se predočava, što vodi prema prihvaćanju glazbenog djela. U drugom dijelu predavanja namjera je predavačice ukazati na koji se način metodički artikulira nastava glazbene kulture s ciljem boljeg razumijevanja umjetničke glazbe. Slušanje glazbe provodi se na jednom nastavnom satu isključivo s jednim glazbenim djelom. Tri su razine slušanja, pri čemu dolazi do izražaja doživljajna sastavnica (početno slušanje), doživljajno- analitička (središnje, višestruko slušanje) te doživljajno-sintetička sastavnica (završno slušanje). U osnovnom i srednjem obrazovanju doživljaj glazbenog djela povezan je s elementima biografije skladatelja i sadržaja djela pri čemu je intenzivirana humanistička paradigma. Uz teorijska i muzikološka obilježja djela koja se produbljuju u srednjoj školi, u osnovnoj školi slušanje glazbe povezuje se i s pjevanjem, sviranjem, plesom, glumom, crtanjem. Uz opis četiriju nastavnih priprema predstavit će se način rada na djelima Hačaturjana, Beethovena, Rimski-Korsakova i Fauréa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidulin, Sabina
Metodička paradigma spoznajno-emocionalnog slušanja umjetničke glazbe u osnovnoj školi // Državni stručhni skup za učitelje glazbene kulture i nastavnike glazbene umjetnosti
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
Vidulin, S. (2021) Metodička paradigma spoznajno-emocionalnog slušanja umjetničke glazbe u osnovnoj školi. U: Državni stručhni skup za učitelje glazbene kulture i nastavnike glazbene umjetnosti.
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, year = {2021}, keywords = {faze spoznajno-emocionalnog slu\v{s}anja glazbe, metodika slu\v{s}anja glazbe}, title = {Metodi\v{c}ka paradigma spoznajno-emocionalnog slu\v{s}anja umjetni\v{c}ke glazbe u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {faze spoznajno-emocionalnog slu\v{s}anja glazbe, metodika slu\v{s}anja glazbe}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, year = {2021}, keywords = {phases of the cognitive-emotional listening to music, didactics of music}, title = {Didactical paradigm of the cognitive-emotional listening to classical music in compulsory school}, keyword = {phases of the cognitive-emotional listening to music, didactics of music}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font