Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132097

Teorijski okvir i obilježja spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe


Vidulin, Sabina
Teorijski okvir i obilježja spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe // Županijsko stručno vijeće nastavnika glazbe umjetnosti srednjih škola
Varaždin, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 1132097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorijski okvir i obilježja spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe
(Theoretical framework and specificities regarding the cognitive-emotional listening to music)

Autori
Vidulin, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
Županijsko stručno vijeće nastavnika glazbe umjetnosti srednjih škola

Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 03.03.2021

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
slušanje glazbe, osnovna škola, model
(listening to music, compulsory school, model)

Sažetak
Predavanje je orijentirano na upoznavanje temeljnih karakteristika spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe u školskom okružju. Spoznajno- emocionalno slušanje glazbe predstavlja nadopunu standardnog modela slušanja glazbe u školi i moguće ga je realizirati na svim razinama odgojno-obrazovne vertikale, s namjerom da slušanje omogući učenicima sudjelovanje u glazbenom doživljaju i stvaranje vlastite interpretacije doživljenog. Ovom strategijom slušanja teži se spajanju spoznajne i emocionalne dimenzije slušanja glazbe kako bi se utjecalo na holistički razvoj učenika. Slušanje se odvija kroz više etapa na jednom nastavnom satu. Početno slušanje je emocionalno i podržava doživljaj cjeline bez najave i podražaja. Ono je spontano, nakon čega slijedi razgovor o dojmovima. Središnje je slušanje spoznajnog karaktera. Učenici su motivirani i vođeni glazbenim i izvanglazbenim podražajima za intenzivniji doživljaj i upoznavanje glazbenog djela. Slušanje je višemodalno, a učenici aktivno sudjeluju. Završno slušanje, kojim se ujedno i rezimira gradivo, spoznajno- emocionalnog je karaktera i spontano. Propituje se ukupan dojam i potiču različiti načini izražavanja učenika. Obogaćivanje nastave oslobađanjem prostora za bogatije doživljavanje glazbe može smanjiti otpor koji učenici nerijetko imaju prema slušanju umjetničke glazbe. Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi, uz mogućnost rasprave o doživljajima, emocijama, pobuđenim imaginacijama i zapažanjima, pogodan je kontekst za obogaćivanje glazbenog doživljaja, proširivanje znanja i produbljivanje interesa učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidulin, Sabina
Teorijski okvir i obilježja spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe // Županijsko stručno vijeće nastavnika glazbe umjetnosti srednjih škola
Varaždin, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
Vidulin, S. (2021) Teorijski okvir i obilježja spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe. U: Županijsko stručno vijeće nastavnika glazbe umjetnosti srednjih škola.
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, year = {2021}, keywords = {slu\v{s}anje glazbe, osnovna \v{s}kola, model}, title = {Teorijski okvir i obilje\v{z}ja spoznajno-emocionalnog slu\v{s}anja glazbe}, keyword = {slu\v{s}anje glazbe, osnovna \v{s}kola, model}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, year = {2021}, keywords = {listening to music, compulsory school, model}, title = {Theoretical framework and specificities regarding the cognitive-emotional listening to music}, keyword = {listening to music, compulsory school, model}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font