Pregled bibliografske jedinice broj: 1132095
Metodička artikulacija sata glazbe prema spoznajno-emocionalnom slušanju glazbe
Metodička artikulacija sata glazbe prema spoznajno-emocionalnom slušanju glazbe // Knjiga sažetaka znanstvenog skupa Vlado S. Milošević, Tradicija i inspiracija / Grujić, Gordana ; Pavlović, Saša (ur.).
Banja Luka: Akademija umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci, 2021. str. 52-53 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1132095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodička artikulacija sata glazbe prema
spoznajno-emocionalnom slušanju glazbe
(Didactical articulation of music lesson according
to cognitive-emotional listening to music)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka znanstvenog skupa Vlado S. Milošević, Tradicija i inspiracija
/ Grujić, Gordana ; Pavlović, Saša - Banja Luka : Akademija umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci, 2021, 52-53
ISBN
978-99938-27-35-1
Skup
Vlado S. Milošević: etnomuzikolog, kompozitor i pedagog – tradicija kao inspiracija
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 16.04.2021. - 18.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
slušanje glazbe ; glazbena kultura ; glazbena umjetnost ; solfeggio ; metodika
(listening to music ; music culture ; music art ; ear training ; didactics)
Sažetak
Namjera je autorice ukazati na koji se način metodički artikulira nastava glazbe s ciljem boljeg razumijevanja umjetničke glazbe te istaknuti koje su sličnosti i specifičnosti spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe u osnovnoj školi, gimnaziji i glazbenoj školi. Sličnosti se ogledaju u tome da se slušanje provodi na jednom nastavnom satu isključivo s jednim glazbenim djelom. Tri su razine slušanja, pri čemu dolazi do izražaja doživljajna sastavnica (početno slušanje), doživljajno-analitička (središnje, višestruko slušanje) te doživljajna-sintetička sastavnica (završno slušanje). U osnovnom i srednjem obrazovanju te u glazbenoj školi doživljaj glazbenog djela povezan je s elementima biografije skladatelja i sadržaja djela pri čemu je intenzivirana humanistička paradigma. Uz teorijska i muzikološka obilježja djela koja se produbljuju u srednjoj školi, u osnovnoj školi slušanje glazbe povezuje se i s pjevanjem, sviranjem, plesom, glumom, crtanjem, a u glazbenoj školi s glazbenim diktatom, pjevanjem po notama, svladavanjem melodijskih i ritamskih pojava, i sl. Uz opis triju nastavnih priprema za svaku odgojno-obrazovnu razinu predstavit će se način rada na djelima Beethovena, Slavenskoga i Dvořáka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost