Pregled bibliografske jedinice broj: 113175
Ljudsko dostojanstvo, autoritet i uzori u odgoju
Ljudsko dostojanstvo, autoritet i uzori u odgoju // Etika: predavanja sa seminara za nastavnike Etike održanog 7. - 9. rujna 1995. / Vulić, Nataša (ur.).
Zagreb: Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske, 1995.
CROSBI ID: 113175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ljudsko dostojanstvo, autoritet i uzori u odgoju
(Human dignity, authority and models in education)
Autori
Pranjić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Etika: predavanja sa seminara za nastavnike Etike održanog 7. - 9. rujna 1995.
Urednik/ci
Vulić, Nataša
Izdavač
Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
1995
Raspon stranica
ISBN
Xxx
Ključne riječi
Iskustvo, dostojanstvo, kršćanstvo, Biblija, čovjek, sloboda, odgoj, autoritet, uzori,
(Experience, dignity, christianity, Bible, human being, freedom, education, authority, models)
Sažetak
Odgoj je veoma kompleksan. On nema u vidu samo ciljeve, sadržaje, postupke, proslijeđa, pomagala i vrednovanje odgojnog procesa, nego je nadasve zaokupljen ljudskom osobom kao subjektom istog tog procesa koji joj omogućuje adekvatnu promidžbu. Otuda Autor osjeća potrebu da istražuje osnovu na kojoj počiva čovjek kao neosporna vrednota, naime ljudsko dostojanstvo. On nije mogao ulaziti u analizu svih postavki i koncepcija o čovjeku, što iz metodoloških a što i iz razloga osobne nekompetentnosti. Mnoge od njih su samo naznačene kao postojeće i da o njima treba voditi računa u svakom pa i u našem kulturološkom i vjerskom okruženju. Svoju pak pozornost je argumentirano usredotočio na kršćanske osnove ljudskog dostojanstva kao na jedan od rijetko razrađenih sustava. Na taj način je htio pokazati sve pozitivne strane ljudske osobe koje se prenose putem evanđeoske tradicije. Budući da je razmišljanje namijenjeno odgajateljskoj znanstvenoj javnosti, bilo je nezaobilazno u tome kontekstu razmotriti i pitanje funkcioniranja odgojnih autoriteta kao i problematiku vezanu uz odgojne uzore s kojima su oni neprestano konfrontirani u svom znanstvenom premišljanju i svome odgojno-obrazovnom nastojanju
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija