Pregled bibliografske jedinice broj: 1131597
Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika: implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika
Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika: implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika // Metodički ogledi, 28 (2021), 2; 127-149 doi:10.21464/mo.28.2.8 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1131597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i
nastavnika: implikacije za inicijalno
obrazovanje nastavnika
(Teachers caring behavior from the perspective
of students and teachers: implications for
teacher education)
Autori
Simel Pranjić, Sanja
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28
(2021), 2;
127-149
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
brižnost, odgoj, odnos učenika i nastavnika, pedagogija odnosa.
(teacher - student relationship, care, education, relational pedagogy.)
Sažetak
Hrvatski odgojno-obrazovni sustav se, kao i sustavi u drugim zemljama, u današnjem vremenu suočava s različitim izazovima, od porasta rizika u mentalnom zdravlju i vršnjačkog nasilja do nezadovoljstva učenika školom. U odgovaranju na te izazove, potrebno je krenuti od kontekstualnih faktora, poput odnosa učenika i nastavnika. Budući da je brižan odnos nastavnika i učenika nužan preduvjet za cjeloviti razvoj učenika te njihov školski uspjeh, nužno je utvrditi prepreke koje mogu ugroziti razvoj takvog odnosa. U dosadašnjim istraživanjima uočeno je kako učenici i nastavnici u određenim uvjetima različito percipiraju i doživljavaju brižnost nastavnika, što može onemogućiti razvoj njihove bliskosti i povezanosti. Stoga, cilj ovog rada je prikazati, analizirati i interpretirati razlike u viđenjima brižnog ponašanja nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika. Dok nastavnici svoju brižnost najčešće shvaćaju u (profesionalnom) kontekstu podrške koju pružaju učenicima u procesu učenja, učenici ju pak shvaćaju u osobnijem kontekstu i osjećaju bliskosti s nastavnikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus