Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1131597

Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika: implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika


Simel Pranjić, Sanja
Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika: implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika // Metodički ogledi, 28 (2021), 2; 127-149 doi:10.21464/mo.28.2.8 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1131597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika: implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika
(Teachers caring behavior from the perspective of students and teachers: implications for teacher education)

Autori
Simel Pranjić, Sanja

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28 (2021), 2; 127-149

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
brižnost, odgoj, odnos učenika i nastavnika, pedagogija odnosa.
(teacher - student relationship, care, education, relational pedagogy.)

Sažetak
Hrvatski odgojno-obrazovni sustav se, kao i sustavi u drugim zemljama, u današnjem vremenu suočava s različitim izazovima, od porasta rizika u mentalnom zdravlju i vršnjačkog nasilja do nezadovoljstva učenika školom. U odgovaranju na te izazove, potrebno je krenuti od kontekstualnih faktora, poput odnosa učenika i nastavnika. Budući da je brižan odnos nastavnika i učenika nužan preduvjet za cjeloviti razvoj učenika te njihov školski uspjeh, nužno je utvrditi prepreke koje mogu ugroziti razvoj takvog odnosa. U dosadašnjim istraživanjima uočeno je kako učenici i nastavnici u određenim uvjetima različito percipiraju i doživljavaju brižnost nastavnika, što može onemogućiti razvoj njihove bliskosti i povezanosti. Stoga, cilj ovog rada je prikazati, analizirati i interpretirati razlike u viđenjima brižnog ponašanja nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika. Dok nastavnici svoju brižnost najčešće shvaćaju u (profesionalnom) kontekstu podrške koju pružaju učenicima u procesu učenja, učenici ju pak shvaćaju u osobnijem kontekstu i osjećaju bliskosti s nastavnikom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanja Simel Pranjić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Simel Pranjić, Sanja
Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika: implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika // Metodički ogledi, 28 (2021), 2; 127-149 doi:10.21464/mo.28.2.8 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Simel Pranjić, S. (2021) Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika: implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika. Metodički ogledi, 28 (2), 127-149 doi:10.21464/mo.28.2.8.
@article{article, author = {Simel Pranji\'{c}, Sanja}, year = {2021}, pages = {127-149}, DOI = {10.21464/mo.28.2.8}, keywords = {bri\v{z}nost, odgoj, odnos u\v{c}enika i nastavnika, pedagogija odnosa.}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.2.8}, volume = {28}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Bri\v{z}nost nastavnika iz perspektive u\v{c}enika i nastavnika: implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika}, keyword = {bri\v{z}nost, odgoj, odnos u\v{c}enika i nastavnika, pedagogija odnosa.} }
@article{article, author = {Simel Pranji\'{c}, Sanja}, year = {2021}, pages = {127-149}, DOI = {10.21464/mo.28.2.8}, keywords = {teacher - student relationship, care, education, relational pedagogy.}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.2.8}, volume = {28}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Teachers caring behavior from the perspective of students and teachers: implications for teacher education}, keyword = {teacher - student relationship, care, education, relational pedagogy.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font