Pregled bibliografske jedinice broj: 1131492
Miskoncepti studenata Učiteljskog studija u Splitu o AIDS-u
Miskoncepti studenata Učiteljskog studija u Splitu o AIDS-u, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1131492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Miskoncepti studenata Učiteljskog studija u Splitu
o AIDS-u
(Teacher Education Student's Misconceptions on AIDS)
Autori
Tabak, Magdalena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
24.05
Godina
2021
Stranica
75
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
miskoncepti, AIDS, studenti, učitelji
(misconceptions, AIDS, students, teachers)
Sažetak
AIDS je bolest imunološkog sustava, koju uzrokuje virus HIV. Otkrivena je krajem 20-og stoljeća i još uvijek spada u jednu od gorećih tema i problema u svijetu. S trenutno preko 37 milijuna ljudi inficiranih HIV-om, lijek za ovu bolest i dalje nije pronađen. Jedini siguran način prevencije ove bolesti je apstinencija. Ovo je bolest koja naviše pogađa ljude homoseksualne orijentacije i intravenozne korisnike droga, a prenosi se tjelesnim tekućinama i krvlju. Uz suvremene metode liječenja, životni vijek i kvaliteta života HIV pozitivnih ljudi se znatno produžio i poboljšao. Kada se bolest otkrila, o njoj se znalo vrlo malo, životni vijek oboljelih je bio jako kratak, a kod ostatka populacije oboljeli su izazvali osude, imajući stigmu kako su sami krivi što su se razboljeli. U tom periodu pojavljivale su se razne neistine o načinima prijenosa HIV virusa, kao i o samoj bolesti. Oboljeli su nerijetko bilo odbačeni od društva koje se bojalo tako opake bolesti. S vremenom se situacija mijenjala, ali osude, strah, razne laži i zablude tj. miskoncepti o ovoj temi su nažalost i dalje prisutni u određenim slojevima društva. Tema ovog rada su mikoncepti studenata Učiteljskog studija o AIDS-u, sudionici su dobrovoljno pristupili istraživanju. Upitnik je bio anoniman, a studente smo podijelili u dvije skupine (višu i nižu godinu studija). Analizom rezultata utvrdilo se da studenti nemaju razvijene miskoncepte o AIDS-u, ali postoji statistički značajna razlika u znanju studenata viših u odnosu na studente nižih godina studija koji su pokazali bolje znanje. Ustanovili smo i korelaciju između razine znanja studenata o AIDS-u i njihovim stavovima o postupanju s HIV pozitivnim osobama. Što su studenti imali bolje znanje, to su njihovi odgovori o stavovima o postupanju bili pozitivniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)