Pregled bibliografske jedinice broj: 1131449
Upoznatost i stavovi potrošača i proizvođača meda o oznaci „Med hrvatskih pčelinjaka“
Upoznatost i stavovi potrošača i proizvođača meda o oznaci „Med hrvatskih pčelinjaka“, 2020., diplomski rad, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1131449 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upoznatost i stavovi potrošača i proizvođača meda
o oznaci „Med hrvatskih pčelinjaka“
(Awareness and attitudes of consumers and
producers of honey towards the label “Honey of
Croatian apiaries”)
Autori
Perlić, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.06
Godina
2020
Stranica
70
Mentor
Mesić, Željka
Ključne riječi
Med hrvatskih pčelinjaka, potrošači meda, pčelari
(Honey of Croatian apiaries, honey consumers, beekeepers)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi upoznatost potrošača i proizvođača meda o oznaci „Med hrvatskih pčelinjaka“. Također, istraživanjem se utvrdilo i ponašanje potrošača meda, te važnost pojedinih obilježja pri kupnji i konzumaciji meda. Najviše potrošača kupuje med nekoliko puta godišnje, i to med od amorfe, cvjetni med i med od bagrema. Većina potrošača kupuje med izravno od proizvođača. Pri kupnji potrošači najviše pažnje posvećuju okusu i teksturi, a od vanjskih obilježja im je najvažnija zemlja podrijetla. Više od polovice ispitanika je upoznato s oznakom „Med hrvatskih pčelinjaka“, dok samo trećina njih ponekad kupuje taj med. S druge strane, proizvođači meda imaju negativniji stav prema oznaci „Med hrvatskih pčelinjaka“. Svi su upoznati s oznakom, ali samo mali broj njih je korisnik iste. Značajan broj njih nemaju namjeru niti postati korisnik oznake. Ispitani proizvođači meda nisu sigurni o utjecaju oznake na povećanje zainteresiranosti potrošača za domaćim medom, te se ne slažu kako je posjedovanje navedene oznake rezultiralo povećanjem prodaje. Većinom se ne slažu kako nadležne institucije dobro obavljaju svoj posao, niti da oznaka promovira domaći med što bi se na kraju odrazilo na povećanje prodaje. Upravo suprotno u odnosu na proizvođače, potrošači o oznaci imaju pozitivno mišljenje, oznaka im ulijeva povjerenje, te smatraju kako je med s oznakom sigurniji, kvalitetniji i pouzdaniji od ostalog meda dostupnog na tržištu. Također, spremni su platiti i višu cijenu za med s navedenom oznakom. Rezultati istraživanja nude temelj za unaprjeđenje oznaka kvalitete za med, ali i edukacije pčelara o stvarnom ponašanju potrošača meda i promociji svojih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)