Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1131418

Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka


Salihbegović, Ian Alija
Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1131418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka
(Consumer preferences and importance of apple quality characteristics)

Autori
Salihbegović, Ian Alija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Agronomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.09

Godina
2020

Stranica
25

Mentor
Mesić, Željka

Ključne riječi
jabuka, svježa jabuka, intrinzična obilježja, ekstrinzična obilježja, preferencije potrošača
(apple, fresh apple, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics, consumer preference)

Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi preferencije potrošača prilikom kupovine i konzumacije svježih jabuka kao i važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja jabuke. Anketno istraživanje provedeno je na uzorku od 111 ispitanika putem online ankete. Rezultati istraživanja su pokazali da nešto više od trećine ispitanika kupuje svježe jabuke nekoliko puta mjesečno dok je značajan udio i onih koji jabuku kupuju na tjednoj bazi. Najveći udio ispitanika konzumira jabuke dva do tri puta tjedno, u količinama do 0, 5 kg tjedno. Ispitanici jabuke najčešće kupuju u supermarketima i tržnicama. Sorte jabuka koje prevladavaju u kupnji su Idared, Granny Smith, Golde delicious i Jongold. Glavni razlog konzumacije svježih jabuka jest da je jabuka zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Ispitanici konzumiraju svježe jabuke podjednako tijekom cijele godine, a preferiraju svježe jabuke iz ekološkog uzgoja u usporedbi sa konvencionalnim. Najviše potrošača kupuje jabuke u rinfuzi dok manji dio njih kupuje jabuke u pakiranju. Od intrinzičnih obilježja ispitanicima su najvažniji okus i sočnost, pri čemu podjednako preferiraju kiselkast i slatkast okus jabuke. Od ekstrinzičnih obilježja jabuke za ispitanike su najvažniji veličina i tvrdoća ploda, a najviše preferiraju veće i tvrđe jabuke crvene boje. Visok udio ispitanika preferira konzumaciju svježih jabuka sa korom, dok manje od petine njih preferira konzumaciju bez kore. Podrijetlo jabuka i način proizvodnje obilježja su koja su najmanje važna ispitanicima , a cijena nije presudni faktor prilikom kupovine svježih jabuka. Rezultati istraživanja mogu pomoći proizvođačima jabuke pri planiranju proizvodnje i i odabira sorti jabuke koje zadovoljavaju preferencije potrošača. Osim proizvođača, rezultati mogu poslužiti i trgovcima i marketarima pri izradi marketing strategija za unapređenje prodaje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Mesić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Salihbegović, Ian Alija
Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
Salihbegović, I. (2020) 'Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka', diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Salihbegovi\'{c}, Ian Alija}, year = {2020}, pages = {25}, keywords = {jabuka, svje\v{z}a jabuka, intrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, ekstrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, preferencije potro\v{s}a\v{c}a}, title = {Preferencije potro\v{s}a\v{c}a i va\v{z}nost obilje\v{z}ja kvalitete jabuka}, keyword = {jabuka, svje\v{z}a jabuka, intrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, ekstrinzi\v{c}na obilje\v{z}ja, preferencije potro\v{s}a\v{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Salihbegovi\'{c}, Ian Alija}, year = {2020}, pages = {25}, keywords = {apple, fresh apple, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics, consumer preference}, title = {Consumer preferences and importance of apple quality characteristics}, keyword = {apple, fresh apple, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics, consumer preference}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font