Pregled bibliografske jedinice broj: 1131406
Inovacije kao pokretač uspjeha vinarskog sektora
Inovacije kao pokretač uspjeha vinarskog sektora, 2020., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1131406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovacije kao pokretač uspjeha vinarskog sektora
(Innovations as drivers of success in the wine
sector)
Autori
Borović, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.06
Godina
2020
Stranica
42
Mentor
Mesić, Željka
Ključne riječi
inovacije, vinarski sektor, anketa
(innovations, wine sector, survey)
Sažetak
Cilj rada je utvrditi razinu inovacija koju primjenjuju primarno male i srednje vinarije u Republici Hrvatskoj te utvrditi kako proizvođači malih i srednjih vinarija percipiraju doprinos uvedenih inovacija uspjehu njihovog poslovanja. Provedeno je online anketno ispitivanje na uzorku od 16 vinarija iz različitih vinogradarskih regija Hrvatske. Korištena je jednovarijantna i dvovarijantna analiza podataka i ljestvica za mjerenje inovacija prema Dressler i sur. (2013). Rezultati istraživanja pokazuju postojanje više (37, 5%) do visoke (31, 3%) razine primjene inovacija u Hrvatskom vinarskom sektoru, ukupno je više od 65% vinarija s višim do visokim stupnjem inoviranja. Sve vinarije primjenjivale su neku od inovacija u posljednjih 5 godina. U prosjeku svaku od četiri korištene dimenzije inovacija primjenjuje oko 60% vinarija. Niti jedna dimenzija inovacija se ne ističe dok blagu prednost imaju ulaganja u inovacije u proizvode i usluge. Nije zabilježen visoki percipirani doprinos inovacija uspjehu poslovanja vinarija. Inovacijska aktivnost koja se najviše primjenjuje (primjenjuju je sve vinarije) te ujedno ima i najveći percipirani doprinos uspjehu poslovanja je ulaganje u novu opremu i/ili mehanizaciju. Također, više od 80% vinarija koristilo je investicijske fondove EU, nacionalne fondove, mijenjalo cijene svojih vina, koristilo vanjske izvore znanja to jest surađivalo s novim vanjskim stručnjacima, konzultantima, više je prisutno na internetu i društvenim mrežama, promociju je poboljšalo odlascima na sajmove i slično.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija