Pregled bibliografske jedinice broj: 1131365
Zašto pričati priče i što možemo naučiti od tradicionalnih pripovjedača,
Zašto pričati priče i što možemo naučiti od tradicionalnih pripovjedača, // Poticanje kvalitete u dramskom stvaralaštvu / Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, MAša ; Vukojević, Zrinka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 424-439 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1131365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto pričati priče i što možemo naučiti od tradicionalnih
pripovjedača,
(Why to tell stories and what can we learn from traditional storytellers)
Autori
Velički, Vladimira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Poticanje kvalitete u dramskom stvaralaštvu
/ Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, MAša ; Vukojević, Zrinka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 424-439
ISBN
978-953-8115-57-8
Skup
2. znanstveno-umjetnički simpozij o dramskome odgoju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.09.2018. - 22.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca, priča, pripovjedači, pripovijedanje, tradicija
(children, storytellers, storytelling, tradition)
Sažetak
Pripovjedačke tradicije različite su u različitim dijelovima svijeta, no ipak imaju mnogo toga zajedničkoga. U radu će se, polazeći od poznatijih pripovjedačkih tradicija (srednjovjekovnih trubadura i bardova, preko manje poznatih tradicija poput npr. polinezijskih Hula plesača, zajalske tradicije iz arapskih zemalja, zapadnoafričkih pripovjedača zvanih Griot i dr.) nastojati odgovoriti na pitanje što danas možemo naučiti od tradicionalnih pripovjedača, odnosno mogu li nam umijeća i znanja koja su prenosili i danas biti dobrodošla u radu s djecom i mladima. Polazeći od specifičnosti pripovijedanja, u radu će se potražiti odgovor na pitanje zašto je danas potrebno djeci pričati priče, što pričanje razlikuje od čitanja te koji su preduvjeti za dobro pripovijedanje. Također, posebna će se pozornost pridati odabiru priča za pričanje (primjerenost dobi, vremenu, mjestu itd.), načinima kako priču za čitanje možemo pretvoriti u priču za pričanje, komunikaciji s djecom tijekom i nakon pričanja te samoj pripovjedačkoj izvedbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija