Pregled bibliografske jedinice broj: 1130773
Od uprave do studenta: tri perspektive o ljudskim pravima u visokom obrazovanju
Od uprave do studenta: tri perspektive o ljudskim pravima u visokom obrazovanju // Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice
Split, Hrvatska, 2021. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1130773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od uprave do studenta: tri perspektive o ljudskim
pravima u visokom obrazovanju
(From Management to Student: Three Perspectives on
Human Rights in Higher Education)
Autori
Ivković Hodžić, Željka ; Matešić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
ljudska prava, dječja prava, visoko obrazovanje, učiteljska profesija, odgajateljska profesija
(human rights, children's rights, higher education, primary teacher profession, kindergarten teacher profession)
Sažetak
Ljudska prava u hrvatskom obrazovnom sustavu istraživana su u različitim društvenim znanostima (npr. Čačić-Kumpes et al., 2014 ; Piršl et al., 2007 ; Spajić-Vrkaš, 2015 ; Mlinarević, 2005 ; Maričić et al., 2012), međutim interesantno je da su ta istraživanja provedena na svim razinama obrazovnog sustava, osim u visokom obrazovanju. U radu se predstavljaju rezultati istraživanja o ljudskim pravima provedenom na učiteljskim fakultetima, te studijima psihologije, pedagogije i socijalnog rada u Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je ispitati zastupljenost ishoda učenja o ljudskim pravima na navedenim studijima s posebnim osvrtom na dječja prava, dječju participaciju te koncept djeteta kao aktivnog građanina, uobičajenima u diskursu suvremene paradigme djetinjstva. Istraživanje je provedeno mješovitom metodom te je primijenjena triangulacija s tri različita izvora ispitanika: anketa sa sveučilišnim nastavnicima, intervjui s prodekanima i pročelnicima te anketa sa studentima, pri čemu su svi tipovi podataka u analizi tretirani kao ravnopravni. Različiti tipovi podataka dali su neujednačene rezultate: pročelnici i prodekani podastrli su mnoštvo pozitivnih uvida u prisutnost ishoda učenja vezanih uz teme ljudskih prava koji se obrađuju suvremenim metodama poučavanja na razini studijskog programa i pojedinih kolegija ; nastavnici su naveli visoku prisutnost tema ljudskih prava i nešto rjeđu primjenu suvremenih metoda poučavanja, dok su studenti uglavnom konstatirali da imaju malo takvih ishoda učenja. Uočene diskrepancije u rezultatima istraživanja, kao i određeni problemi u provedbi istraživanja, raspravljeni su u kontekstu kritičkog pristupa visokom obrazovanju (Giroux, 2015).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci