Pregled bibliografske jedinice broj: 1130758
Bonaventura - teološki nadahnitelj Josepha Ratzingera/Benedikta XVI.
Bonaventura - teološki nadahnitelj Josepha Ratzingera/Benedikta XVI. // Peti međunarodni znanstveni skup "Franjevački velikani" o sv. Bonaventuri / 5o Convegno scientifico internazionale „Grandi francescani“:
Zagreb, Hrvatska, 2018. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1130758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bonaventura - teološki nadahnitelj Josepha
Ratzingera/Benedikta XVI.
(St. Bonaventure - The Theological Inspirator of
Joseph Ratzinger /Benedict XVI)
Autori
Kovač, Nedeljka Valerija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Peti međunarodni znanstveni skup "Franjevački velikani" o sv. Bonaventuri / 5o Convegno scientifico internazionale „Grandi francescani“:
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2018. - 20.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Bonaventura ; Joseph Ratzinger ; teologija povijesti ; objava ; Joakim da Fiore ;
(St. Bonaventure ; Joseph Ratzinger ; Theology of History ; Revelation ; Christocentrism of divine revelation ; Joachim of Fiore)
Sažetak
Već od svoga habilitacijskog rada „Teologija povijesti svetoga Bonaventure“ Joseph Ratzinger / Benedikt XVI. pokazuje veliko zanimanje za toga franjevačkoga teologa. Uz Augustina, Bonaventura je drugi snažni nadahnitelj teološke misli Josepha Ratzingera. Na poseban način recepcija Bonaventure uočljiva je u Ratzingerovu tumačenju Božje objave te s njom povezanim temama povijesti spasenja i kristocentričnosti. Nadahnut Bonaventurom, Ratzinger naglašava da objava nije apstraktna stvarnost koja nije povezana s njezinim primateljima i ljudskom povijesti. Ona je događaj Božjeg djelovanja u povijesti u koji je uključen i sam subjekt kojemu objava biva darovana. Objava jest konačno zapisana u Svetome pismu, ali je veća stvarnost od njega. Ona nije samo „slovo“, nego trajno ostaje živa i djelotvorna stvarnost, stalno „danas“, koja se po djelovanju Duha Svetoga u vjeri Crkve sve dublje razumijeva. Ratzinger i dalje slijedi Bonaventuru, kada naglašava da je Isus Krist vrhunac objave i zato hermeneutički ključ razumijevanja cijeloga Pisma, koje se ispravno čita u cjelini vjere Crkve. Kristocentričnost je prema Ratzingeru odlučujuća i u povijesno- spasenjskoj dimenziji. Kao Božja objava, Isus Krist nije kraj povijesti, nego njezino središte, s kojim započinje novo vrijeme. Unatoč tome, dovršenje spasenja ipak nije moguće ostvariti u unutarsvjetskoj stvarnosti, nego je u konačnici Božji dar.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Povijest