Pregled bibliografske jedinice broj: 1130655
FAKTORI ATRAKTIVNOSTI I IZGRADNJA MARKE POSLODAVCA IZ PERSPEKTIVE GENERACIJE Z
FAKTORI ATRAKTIVNOSTI I IZGRADNJA MARKE POSLODAVCA IZ PERSPEKTIVE GENERACIJE Z // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 9 (2021), 1; 143-154 doi:10.31784/zvr.9.1.9 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1130655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
FAKTORI ATRAKTIVNOSTI I IZGRADNJA MARKE POSLODAVCA
IZ PERSPEKTIVE GENERACIJE Z
(EMPLOYER ATTRACTIVENESS FACTORS AND EMPLOYER
BRANDING FROM THE GEN Z PERSPECTIVE)
Autori
Srednoselec, Tomislav, Ružić, Erik, Benazić, Dragan
Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 9
(2021), 1;
143-154
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
faktori atraktivnosti poslodavca ; marka poslodavca ; generacija Z
(: employer attractiveness factors, employer branding, Generation Z)
Sažetak
U suvremenom, na znanju baziranom gospodarstvu, zaposlenici igraju iznimno važnu ulogu te mogu pridonijeti postizanju konkurentske prednosti. Upravo iz navedenih razloga poduzeća nastoje privući kvalitetne, vješte i znanjem oboružane zaposlenike te istovremeno potaknuti predanost kod postojećih. U tom se naporu sve više koriste marketinške tehnike i pristupi koji se temelje na poznavanju želja i potreba zaposlenika i potencijalnih zaposlenika. Provedeno istraživanje imalo je za cilj utvrditi važnost pojedinih faktora atraktivnosti poslodavaca u očima budućih posloprimaca i to u specifičnostima hrvatske nacionalne kulture. Povrh toga, istraživanjem se ukazalo na odnose i veze među pojedinim faktorima atraktivnosti te su prepoznate percepcije ispitanika prema obilježjima posla. Istraživanje je provedeno na uzorku od 72 ispitanika. Radi utvrđivanja međuovisnosti između pojedinih varijabli izračunat je Pearsonov koeficijent korelacije. Kako bi se bolje objasnile percepcije mladih prema obilježjima posla provedena je eksplorativna faktorska analiza. Provedenim istraživanjem prepoznati su najvažniji te najmanje važni faktori atraktivnosti, prepoznate su signifikantne razlike prema spolu, te veze među pojedinim varijablama. Povrh toga, istraživanjem su prepoznata tri faktora atraktivnosti, a to su sadržajna atraktivnost radnog mjesta, materijalni uvjeti rada te sloboda u obavljanju posla. Doprinos ovoga rada sagledava se u prepoznavanju veza među pojedinim varijablama ali i prepoznavanjem faktora atraktivnosti radnog mjesta u specifičnostima Republike Hrvatske te kod mlađe generacije koja ulazi na tržište rada. Sve navedeno može pomoći praktičarima osobito menadžerima marketinga i menadžerima ljudskih resursa u oblikovanju atraktivnih radnih okolina, sa dimenzijama koje će predstavljat adekvatan odgovor na potrebe korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Dragan Amić
(autor)
Dragan Benazić
(autor)
Tomislav Anđelić
(autor)
Erik Ružić
(autor)
Ružica Agbaba
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information