Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1130538

Metodički pristup biblijskom intertekstu u filmu Sedmi pečat Ingmara Bergmana


Raljević, Nina
Metodički pristup biblijskom intertekstu u filmu Sedmi pečat Ingmara Bergmana, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb


CROSBI ID: 1130538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodički pristup biblijskom intertekstu u filmu Sedmi pečat Ingmara Bergmana
(Methodological Approach to Biblical Symbols in Ingmar Bergman's The Seventh Seal)

Autori
Raljević, Nina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu

Mjesto
Zagreb

Datum
04.12

Godina
2012

Stranica
114

Mentor
Slavić, Dean

Neposredni voditelj
Slavić, Dean

Ključne riječi
Metodički pristup, biblizmi, Sedmi pečat
(Methodological Approach, biblical symbols, The Seventh Seal)

Sažetak
Ingmar Bergman otkriva se kao redatelj koji se neprestano poigrava mogućnostima filmskoga izražavanja. U svim se njegovim filmovima pojavljuje određeno pitanje ili problem, ovisno o tematici. Redatelj nalazi tek prividne odgovore i uvijek počinje iz početka. Nikada ne daje konkretan odgovor jer njemu pouka nije cilj već sugestija sama po sebi, a tu će misao vitez Antonious Block u Sedmom pečatu i dodatno naglasiti kazavši kako mu se katkada čini da je pitanje jedino ono što je bitno. U tom je kontekstu Bergman uvijek koristio i biblijske reference koje nisu didaktične, nego predstavljaju neku vrstu motiva za preispitivanje. Sedmi pečat ne nudi odgovore već otvoren prostor mogućnosti sa sugestijama moralnoga života temeljenog na izvornim vrijednostima kršćanstva. Redatelj je stekao ugled vrhunskog autora psihološkog filma. U skladu s tim je i njegovo oslanjanje na krupni plan kao sredstvo očitavanja psihološkog stanja karaktera te neprestanog iskaza metafizičkih inklinacija, sumiranih u protežnom motivu smisla patnje u svijetu obilježenom odsutnošću Boga. Bergmanovo stvaralaštvo nadilazi, međutim, mogućnost isključivo filozofskog ili psihološkog određenja. Svoje cjelokupno djelo formira kao kreaciju višeznačnosti te oblikuje osobni pogleda na vanjsku i unutarnju stvarnost. Inspiriran je osobnim i kršćanskim legendama i misterijima, te djelima dramske literature svoga doba i ranijih epoha. Sedmi pečat je iznjedrio simbioznu vezu između metafizičkih pseudoreligijskih i poganskih opsesija, pitanja muško-ženskih odnosa te tajne smrti i spasenja duše. „Zaokupljen filmskim iskazivanjem varljive prirode zbilje, rabi dramatske efekte, ponavljanja, kontraste, retrospekcije i postupke igre u igri s temeljnim ciljem sugestije, a ne eksplikacije.“ Predloženi metodički pristup i prikazana organizacija nastavnoga procesa prvenstveno je usmjerena uočavanju biblijskih referenci u filmu Sedmi pečat te pronicanju u značenje biblijskog interteksta u novom okruženju koje postavlja umjetničko djelo. Ipak, metodičko načelo naglašava ponajprije filmsku cjelovitost, stoga su sve etape nastavnog procesa, prije i poslije projekcije, različitim postupcima, pristupima i metodama, usmjerene analizi i ostalih pojedinosti filma, njihovoj usporedbi s prethodnim iskustvom te pronicanju u njihove logičke, uzročno-posljedične, psihološke, asocijativne i druge sveze. Prikazani metodički pristup može poslužiti kao predložak izvođenja nastave budući da širokookvirna shema filmskonastavnog procesa, posebno na posljednjem stupnju srednjoškolskog obrazovanja, dopušta primjenu različitih metodičkih postupaka, stvaralačkih pristupa i modifikacija. Izvedba nastavnog procesa prvenstveno ovisi o nastavniku, ali i učenicima te okolnostima na temelju kojih nastavnik treba procijeniti i odabrati najprikladniji oblik nastave. Sedmi pečat, svojom tematikom kojom se uklapa u tematske krugove propisane nastavnim planom i programom, može izazvati vrlo veliku emocionalnu angažiranost učenika čime se nastavni sadržaji (filozofija egzistencijalizma) individualiziraju, personaliziraju i povezuju s konkretnim ljudskim sudbinama. Takav film razvija spoznajne mogućnosti i resurse kod učenika, proširujući njihovo filmsko, opće i filozofsko obrazovanje. Uspješna percepcija može nastavu i građu učiniti zanimljivom, osuvremeniti ju, približiti te učiniti poticajnom i privlačnom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dean Slavić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Raljević, Nina
Metodički pristup biblijskom intertekstu u filmu Sedmi pečat Ingmara Bergmana, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
Raljević, N. (2012) 'Metodički pristup biblijskom intertekstu u filmu Sedmi pečat Ingmara Bergmana', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Raljevi\'{c}, Nina}, year = {2012}, pages = {114}, keywords = {Metodi\v{c}ki pristup, biblizmi, Sedmi pe\v{c}at}, title = {Metodi\v{c}ki pristup biblijskom intertekstu u filmu Sedmi pe\v{c}at Ingmara Bergmana}, keyword = {Metodi\v{c}ki pristup, biblizmi, Sedmi pe\v{c}at}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Raljevi\'{c}, Nina}, year = {2012}, pages = {114}, keywords = {Methodological Approach, biblical symbols, The Seventh Seal}, title = {Methodological Approach to Biblical Symbols in Ingmar Bergman's The Seventh Seal}, keyword = {Methodological Approach, biblical symbols, The Seventh Seal}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font