Pregled bibliografske jedinice broj: 1130522
Metodički pristup pripovijetki: Nedjeljko Fabrio: Sedamdeset i druga
Metodički pristup pripovijetki: Nedjeljko Fabrio: Sedamdeset i druga, 2010., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1130522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristup pripovijetki: Nedjeljko Fabrio: Sedamdeset i druga
(A Methodological Approach to Short Story: Nedjeljko Fabrio: The Year of Seventy-Two)
Autori
Sontaki, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2010
Stranica
57
Mentor
Slavić, Dean
Neposredni voditelj
Slavić, Dean
Ključne riječi
Nedjeljko Fabrio, Sedamdeset druga, pripovijetka, metodički pristup
(Nedjeljko Fabrio, The Year of Seventy-Two, methodological approach)
Sažetak
Nakon dvaju održanih nastavnih sati u dvjema različitim srednjim školama, povratna se informacija učenika pokazala vrlo pozitivnom. Učenici su pokazali veliko zanimanje ne samo za pripovijetku, već i za hrvatsku povijest općenito. Interpretativno- analitički sustav nastave književnosti pružio je velike mogućnosti kojima učenici mogu razviti čitalačku kulturu, izgraditi vlastiti stav i kritičko mišljenje. Na temelju odrađenih nastavnih sati došlo se do zaključka kako bi pripovijetku Nedjeljka Fabrija Sedamdeset i druga trebalo uvrstiti u nastavni program hrvatskoga jezika za četvrte razrede srednjih škola umjesto njegova romana Vježbanje života. Postoji nekoliko razloga: učenici imaju odbojnost prema „debelim knjigama“, zato je jednostavnije pročitati navedenu pripovijetku kao primjer književnog stvaralaštva toga pisca, nego ne pročitati ništa i ostati uskraćen za dobro književno djelo. Kako već u nastavnom programu za lektiru imaju jedan novopovijesni roman (Ivan Aralica: Psi u trgovištu), moguće je izostaviti Vježbanje života (ili samo na zasebnom satu interpretirati rastanak Emilije i Lucijana) i umjesto njega obraditi pripovijetku koja će se zasigurno učenicima „urezati u pamćenje“. Jedan je školski sat premalo vremena kako bi se pripovijetki posvetila potrebna pozornost. U tzv. blok satu, tijekom tumačenja lektire, učenici bi dobili potpuniji pregled pripovijetke i mogle bi se podrobnije obraditi pojedinosti iz djela uz očekivanu prvotnu pripremu učenika kod kuće. Sedamdeset i druga, gledano iz egzistencijalističke vizure, ima svoju svrhu: poučiti učenike o nemilosrdnosti povijesti koja ne bira koga će uvući u svoj „vrtlog“. Ponovljivost povijesti temeljna je Fabrijeva misao, a to možemo potvrditi saggledavajući kako je u prošlosti neuspjeh Hrvatskog proljeća doživio svoj potpuni preporod u Domovinskom ratu i donio konačno oslobođenje od tiranije. Čitajući o povijesti u pripovijetki, učenici kroče tragovima hrvatske prošlosti tijekom koje otkrivaju sebe i traže svoje mjesto u svijetu. Svrha je ovog književnog djela, ali i diplomskog rada, da učenici steknu književno znanje, književnu kulturu i sposobnost kako bi mogli samostalno čitati književna djela, razumijevati ih, tumačiti i prosuđivati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija