Pregled bibliografske jedinice broj: 1130480
Jezične funkcije i stil fejsbučkoga govora osnovnoškolaca
Jezične funkcije i stil fejsbučkoga govora osnovnoškolaca // Dijete i jezik danas : dijete i mediji = Children and language today : Children and media : proceedings / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 251-272 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1130480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezične funkcije i stil fejsbučkoga govora
osnovnoškolaca
(Functions and style of young learners' facebook
language)
Autori
Šaravanja, Lidija ; Rajle, Lorna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas : dijete i mediji = Children and language today : Children and media : proceedings
/ Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 251-272
ISBN
978-953-6965-48-9
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Facebook ; pisanorazgovorni stil ; žargonizmi ; jezične funkcije ; emotikoni ; jezična ekonomija
(Facebook ; written-spoken style ; jargon ; language functions ; emoticons ; language economy)
Sažetak
Jedan od suvremenih vidova masovne međuvršnjačke komunikacije onaj je preko društvenih mreža poput Facebooka, Twittera itd. Svrha je takve komunikacije višestruka. Ona, između ostaloga, služi za izmjenu informacija, iskazivanje osjećaja ili mišljenja, obavještavanje o događanjima iz vlastitoga života ili jednostavno za popunjavanje slobodnoga vremena i zabavu. Skup objavljenih poruka, fotografija, poveznica i "lajkova" tvori svojevrstan profil osobe pa se njima do određene mjere manipulira kako bi se stvorila željena slika o sebi. Uporaba jezika jedan je od pokazatelja pripadnosti skupini te prihvaćanja određenih zajedničkih vrijednosnih sustava. Poruke su u takvoj komunikaciji obično vrlo kratke (instant), neformalnoga stila vrlo sličnoga razgovornomu. One obiluju ekonomijom, kraticama, akronimima, elipsama, ortografskim pokušajima onomatopeje, emotikonima, anglizmima i vulgarizmima te neleksičkim izričajima kojima se uspješno (zbog uspostavljenoga semiotičkog sustava) prenosi dobar dio prozodijskoga i emocionalnoga sadržaja. Rad ima zadatak uočiti dosljednosti prema kojima govor djece osnovnoškolske dobi iz uže okolice Osijeka na društvenoj mreži Facebook odudara od standardnoga pisanog i govorenog jezika. Pozornost je usmjerena na ostvarenja jezičnih funkcija, pokušaje i svrhovitost jezične ekonomizacije te na načine na koje se ona odražava na jezični stil. Korpusni primjeri upućuju na visoku razinu jezične kreativnosti kojom se nadoknađuje nedostatak pisanoga stila u nekonvencionalnoj komunikaciji u odnosu na govorni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Pregledni rad