Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1130474

Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i reklamno manipuliranje


Cikoja, Ivana; Rađa, Snježana
Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i reklamno manipuliranje // Medijski dijalozi, časopis za istraživanje medija i društva, 2 (2009), 4; 57-66 (domaća recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1130474 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i reklamno manipuliranje
(Culture Globalization in Croatia, Media and Advertising Manipulation)

Autori
Cikoja, Ivana ; Rađa, Snježana

Izvornik
Medijski dijalozi, časopis za istraživanje medija i društva (1800-7074) 2 (2009), 4; 57-66

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
globalizacija ; mediji ; reklama ; manipuliranje
(globalization ; media ; manipulation)

Sažetak
U radu se razmatra pojam globalizacije, koji je predmet mnogih rasprava i različitih (pr)ocjena pa stoga postoji i čitav niz različitih definicija. S povijesnog aspekta, riječ o procesu koji ima svoje korijene u dalekoj prošlosti, a ovisno o načinu promatranja, mogu se različito označiti njegovi početci. Proces industrijalizacije označio je naglo ubrzanje, ne samo u proizvodnji, gospodarstvu, nego i u društvenim odnosima, društvenim procesima, institucijama, sredstvima komunikacije. S obzirom na sveprisutnost globalizacijskih procesa, iznosi se i kratak pregled definicija s ekonomskog, politološkog, lingvističkog , sociološkog aspekta. Pozornost je posvećena i utjecaju globalizacijskih procesa na hrvatsko društvo u razdoblju tranzicije te približavanja eurointegracijama, pri čemu su naglašena gospodarska, tehnološka, ali i nacionalna pitanja. U tom smislu, veliku ulogu u procesima globalizacije imaju mediji, a osobitu moć reklame, stoga se posebno razmatra pitanje reklamnog manipuliranja kroz medije. Primijećena je zasićenost medijskog prostora reklamama te njihov snažan utjecaj na formiranje stavova, društvenih vrijednosti, odgoj i kulturu. Unatoč tomu, u mnogim je pitanjima zakonska regulativa još uvijek nedorečena. Iako postoje mnogobrojne prednosti novih tehnologija koje su pridonijele i brzom protoku informacija, važno je uočiti i negativne pojave. Veliku ulogu u suvremenim komunikacijskim procesima imaju i reklame koje posreduju mediji. Njihov je utjecaj vrlo snažan, ali nažalost, nerijetko moralno upitan.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivana Cikoja (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada bit.ly

Citiraj ovu publikaciju:

Cikoja, Ivana; Rađa, Snježana
Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i reklamno manipuliranje // Medijski dijalozi, časopis za istraživanje medija i društva, 2 (2009), 4; 57-66 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Cikoja, I. & Rađa, S. (2009) Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i reklamno manipuliranje. Medijski dijalozi, časopis za istraživanje medija i društva, 2 (4), 57-66.
@article{article, author = {Cikoja, Ivana and Ra\dja, Snje\v{z}ana}, year = {2009}, pages = {57-66}, keywords = {globalizacija, mediji, reklama, manipuliranje}, journal = {Medijski dijalozi, \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje medija i dru\v{s}tva}, volume = {2}, number = {4}, issn = {1800-7074}, title = {Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i reklamno manipuliranje}, keyword = {globalizacija, mediji, reklama, manipuliranje} }
@article{article, author = {Cikoja, Ivana and Ra\dja, Snje\v{z}ana}, year = {2009}, pages = {57-66}, keywords = {globalization, media, manipulation}, journal = {Medijski dijalozi, \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje medija i dru\v{s}tva}, volume = {2}, number = {4}, issn = {1800-7074}, title = {Culture Globalization in Croatia, Media and Advertising Manipulation}, keyword = {globalization, media, manipulation} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font