Pregled bibliografske jedinice broj: 1130474
Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i reklamno manipuliranje
Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i reklamno manipuliranje // Medijski dijalozi, časopis za istraživanje medija i društva, 2 (2009), 4; 57-66 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1130474 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura globalizacije u Hrvatskoj, mediji i
reklamno manipuliranje
(Culture Globalization in Croatia, Media and
Advertising Manipulation)
Autori
Cikoja, Ivana ; Rađa, Snježana
Izvornik
Medijski dijalozi, časopis za istraživanje medija i društva (1800-7074) 2
(2009), 4;
57-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
globalizacija ; mediji ; reklama ; manipuliranje
(globalization ; media ; manipulation)
Sažetak
U radu se razmatra pojam globalizacije, koji je predmet mnogih rasprava i različitih (pr)ocjena pa stoga postoji i čitav niz različitih definicija. S povijesnog aspekta, riječ o procesu koji ima svoje korijene u dalekoj prošlosti, a ovisno o načinu promatranja, mogu se različito označiti njegovi početci. Proces industrijalizacije označio je naglo ubrzanje, ne samo u proizvodnji, gospodarstvu, nego i u društvenim odnosima, društvenim procesima, institucijama, sredstvima komunikacije. S obzirom na sveprisutnost globalizacijskih procesa, iznosi se i kratak pregled definicija s ekonomskog, politološkog, lingvističkog , sociološkog aspekta. Pozornost je posvećena i utjecaju globalizacijskih procesa na hrvatsko društvo u razdoblju tranzicije te približavanja eurointegracijama, pri čemu su naglašena gospodarska, tehnološka, ali i nacionalna pitanja. U tom smislu, veliku ulogu u procesima globalizacije imaju mediji, a osobitu moć reklame, stoga se posebno razmatra pitanje reklamnog manipuliranja kroz medije. Primijećena je zasićenost medijskog prostora reklamama te njihov snažan utjecaj na formiranje stavova, društvenih vrijednosti, odgoj i kulturu. Unatoč tomu, u mnogim je pitanjima zakonska regulativa još uvijek nedorečena. Iako postoje mnogobrojne prednosti novih tehnologija koje su pridonijele i brzom protoku informacija, važno je uočiti i negativne pojave. Veliku ulogu u suvremenim komunikacijskim procesima imaju i reklame koje posreduju mediji. Njihov je utjecaj vrlo snažan, ali nažalost, nerijetko moralno upitan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti