Pregled bibliografske jedinice broj: 1130398
Uloga formalne socijalne podrške studentima u kontekstu socijalne dimenzije visokoga obrazovanja
Uloga formalne socijalne podrške studentima u kontekstu socijalne dimenzije visokoga obrazovanja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 1; 255-292 doi:10.15516/cje.v23i1.3814 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1130398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga formalne socijalne podrške studentima u
kontekstu socijalne dimenzije visokoga obrazovanja
(The Role of Formal Social
Support to Students in the
Context of the Social Dimension
of Higher Education)
Autori
Šipuš, Valentina ; Milić Babić, Marina
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23
(2021), 1;
255-292
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
savjetovanje ; studenti ; sustav visokoga obrazovanja
(counselling ; higher education system ; students.)
Sažetak
Cilj je rada prikazati razvoj socijalne dimenzije visokoga obrazovanja te važnost razvoja socijalne podrške kroz stručno i profesionalno savjetovanje namijenjeno studentima. Svijest o potrebi unaprjeđenja visokoga obrazovanja u Europskoj uniji vodila je utemeljenju jedinstvenoga područja europskoga obrazovanja tzv. EHEA (European High Educatian Area) i unutar njega, posebnoga područja koje se bavi podrškom studiranju kroz tzv. socijalnu dimenziju visokoga obrazovanja. Uz različite mjere pomoći studentima u vidu financijskih potpora, jednostavnijih i olakšanih administrativnih pravila upisa, institucijske podrške u vidu stanovanja, prijevoza, hrane i zdravstvene pomoći. Važan dio te socijalne dimenzije odnosi se na usluge pružanja socijalne podrške u smislu usmjeravanja i savjetovanja. Formalna socijalna podrška ostvaruje se preko specijaliziranih institucionalnih usluga kao što su studentska savjetovališta koja nude usluge individualnoga ili grupnoga savjetovanja i pomaganja studentima u prevladavanju izazova na koje nailaze u akademskom životu. Zaključno rad kroz socijalnu dimenziju visokoga obrazovanja stavlja fokus na ranjive skupine te ulogu i važnost daljnjega razvoja savjetovališne podrške na visokim učilištima u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Puni tekst rada dostupan na HJ i EJ na stranici
časopisa.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus