Pregled bibliografske jedinice broj: 1130163
Procjena zahtjevnosti nastave na daljinu iz perspektive učitelja
Procjena zahtjevnosti nastave na daljinu iz perspektive učitelja // Communication Management Forum 2021
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1130163 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena zahtjevnosti nastave na daljinu iz
perspektive učitelja
(Assessment of the demands of distance learning
from the perspective of teachers)
Autori
Gašpar, Andrea ; Rendulić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Communication Management Forum 2021
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.03.2021. - 20.03.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
nastava na daljinu (e-nastava), procjena učitelja, zahtjevnost
(online schooling, teachers assessment, complexity)
Sažetak
Pandemija korona virusa donijela je mnogobrojne izazove i promjene u različitim segmentima ljudskog života. Jedan je od njih odgoj i obrazovanje te su se mnogi učitelji po prvi puta susreli s održavanjem nastave na daljinu (e- nastave). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati mišljenja učitelja osnovnih škola o zahtjevnosti različitih aspekata izvođenja nastave na daljinu. Istraživanje je provedeno u siječnju 2021. godine putem online ankete koja je kreirana u svrhu ovog istraživanja. Anketa se sastojala od 18 pitanja usmjerenih na aspekte izvođenja nastave na daljinu: tehničke ; organizacijske ; aspekt pripreme za nastavu ; dostupnost online materijala i resursa za korištenje u nastavi ; ostvarivanje komunikacije i interakcije s učenicima i roditeljima ; vrednovanje rada i praćenje napretka učenika te mogućnost uspostave suradnje s kolegama. Od učitelja se tražila i opća procjena kvalitete nastave na daljinu u odnosu na nastavu u školi te da predvide hoće li im iskustvo nastave na daljinu biti korisno u budućem radu. Anketu je ispunilo ukupno 77 učitelja dobi od 26 do 60 godina s radnim stažem od jedne do 38 godina, od čega 46 učitelja iz osnovnih škola po redovnom nastavnom planu i programu te 31 učitelj iz osnovnih škola po posebnom nastavnom planu i programu za učenike s teškoćama u razvoju. Rezultati ankete obrađeni su deskriptivnom statistikom i Mann-Whitney testom. Učitelji procjenjuju da im je prelazak s nastave u školi na nastavu na daljinu bio srednje zahtjevan ; najviše teškoća imali su u uspostavi komunikacije i interakcije s učenicima i roditeljima (81, 8%), a najmanje teškoća imali su u organizaciji vremena (32, 5). Većina je učitelja jako zahtjevnim ili zahtjevnim procijenila vrednovanje i praćenje napretka učenika u nastavi na daljinu (81, 9%). Opću kvalitetu nastave na daljinu u odnosu na nastavu u školi većina učitelja procjenjuje vrlo lošom ili lošom (61, 1%). No, većina ih ipak smatra da će im iskustvo nastave na daljinu unaprijediti rad u budućnosti (66, 2%). Nadalje, pretpostavka je bila da ne postoje značajne razlike između mišljenja učitelja iz osnovnih škola po redovnom planu i programu i učitelja iz osnovnih škola po posebnom planu i programu. Potvrđeno je nepostojanje razlika u svim aspektima, osim u aspektu uspostave komunikacije i interakcije s učenicima i roditeljima. Učitelji u osnovnim školama po posebnom planu i programu procjenjuju značajno zahtjevnijim ostvarivanje komunikacije i interakcije s učenicima i roditeljima tijekom provođenja nastave na daljinu od učitelja redovnih osnovnih škola. Ovim je istraživanjem vrednovana nastava na daljinu iz perspektive učitelja osnovnih škola. Dobiveni rezultati ukazuju na izazove s kojima su se susreli učitelji prilikom izvođenja nastave na daljinu u odnosu na nastavu u školi te mogu poslužiti kao smjernice za rješavanje teškoća u provođenju takve nastave u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski