Pregled bibliografske jedinice broj: 1130074
Interkulturalni odgoj i obrazovanje od „malih nogu"
Interkulturalni odgoj i obrazovanje od „malih nogu" // Knjiga sažetaka Međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije Nova promišljanja o djetinjstvu. / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 40-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1130074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni odgoj i obrazovanje od „malih nogu"
(Intercultural education from an "early age")
Autori
Drandić, Dijana ; Lazarić, Lorena ; Vivoda, Larisa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka Međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije Nova promišljanja o djetinjstvu.
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 40-41
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijalekt, jezik, odgoj, tradicija, zavičaj
(dialect, language, upbringing, tradition, region)
Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje utječe na formiranje ispravnog i pozitivnog stava prema nasljeđu i tradiciji te očuvanju kulturnog identiteta. U višekulturnim sredinama rana interakcija s dvojezičnosti, jezikom i dijalektom, budi kod djece interes i radoznalost prema različitosti, upoznaju se s kulturnim vrijednostima te ih poučava njegovanju, poštivanju i čuvanju tradicije. Djeca vole otkrivati svijet oko sebe, jako su znatiželjna i brzo uče. Kako bi utvrdili u kojoj mjeri i koliko često odgojitelji u Istarskoj županiji potiču dvojezičnost i zavičajni govor te koje aktivnosti provode kod upoznavanja djece s bogatstvom zavičaja, provedeno je istraživanje u predškolskim ustanovama na hrvatskom i talijanskom jeziku. Rezultati su pokazali da odgojitelji kroz različite igre (brojalice, tapšalice, rugalice, dječja kola, dječje blagdanske običaje) te izradu slikovnica na materinjem jeziku (hrvatskom i talijanskom) koristeći riječi koje su talijanskog porijekla (talijanizme), ali i na čakavskom (žminjski i buzetski govor) te na istrovenetskom dijalektu, kroz različite svakodnevne aktivnosti kod djece potiču razvoj zavičajnog identiteta, razvijaju interes i pozitivan stav prema kulturnim vrijednostima iz njihova okruženja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli