Pregled bibliografske jedinice broj: 1130019
Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja
Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja // Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 89-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1130019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja
(Parents' assessments of developmental delays)
Autori
Miočić, Marijana ; Velki, Tena ; Romstein, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 89-89
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, inkluzija, roditelji, odgojno-obrazovni proces, razvojna odstupanja, procjene roditelj
(children with disabilites, inclusion, educational process, developmental delays, parental assessments)
Sažetak
Suvremeni odgojno-obrazovni proces u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju pred roditelje i odgojitelje postavlja nove izazove posebice kada je riječ o djeci s teškoćama u razvoju. Naime, inkluzijom se potiče uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovni odgojno-obrazovni sustav što im omogućuje interakciju s vršnjacima u neposrednoj socijalnoj okolini, ali i šire. Stoga je nužna uključenost društvene zajednice, a posebice roditelja i odgojno-obrazovnih djelatnika, u svakodnevne životne aktivnosti djeteta poštujući njegove različitosti, osobnosti i individualnosti. Odgojitelji planiranje svakodnevnih aktivnosti trebaju temeljiti na uvažavanju individualnih razlika djece. Roditelji kao najodgovornije osobe u djetetovu životu mogu primijetiti eventualna razvojna odstupanja kod svog djeteta. Međutim, odgojno-obrazovna praksa ukazuje kako roditelji ne mogu uvijek točno procijeniti razinu odstupanja u odnosu na očekivane norme, stoga je nužno korištenje validiranih mjernih instrumenata s odgovarajućim normama kako bi procjene razvojnih odstupanja bile što točnije. Rezultati koji se dobiju primjenom navedenih instrumenata omogućuju roditeljima i stručnim djelatnicima pravovremenu intervenciju. U ovom radu prikazat će se rezultati istraživanja provedenog s roditeljima N= 368 djece od 2, 5 do 4 godine, u nekoliko dječjih vrtića na širem području Republike Hrvatske. Istraživanjem se htjela utvrditi prevalencija razvojnih odstupanja djeca u različitim područjima razvoja iz perspektive roditelja. Naime, roditelji su popunjavali upitnik Ages and Stages-3(Squires i sur. 2009) koji je za potrebe istraživačkog projekta preveden na hrvatski jezik. Rezultati pokazuju kako su roditelji najviše razvojnih odstupanja svoje djece procijenili u osobnomdruštvenom području (16, 3 %) i gruboj motorici (16, 3 %), zatim u području rješavanja problema (16 %) i finoj motorici (14, 7 %), a najmanje u području komunikacije (6, 5 %). Roditeljske procjene razvojnih odstupanja pokazale su se zavisne i o spolu djeteta kao i o stupnju razvojnog odstupanja (blago i ozbiljno razvojno odstupanje).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Prikupljeni podatci su dio projekta
"Kauzalna indukcija u kontekstu makroparadigme razvojne psihopatologije i teškoća u razvoju: identifikacija prenatalnih čimbenika nepovoljnih razvojnih ishoda i razvojni profili djece predškolske dobi"
https://pdb.irb.hr/project/irb:004794
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-kauzalna indukacija - Kauzalna indukcija u kontekstu makroparadigme razvojne psihopatologije i teškoća u razvoju: identifikacija prenatalnih čimbenika nepovoljnih razvojnih ishoda i razvojni profili djece predškolske dobi (Velki, Tena, VLASTITA-SREDSTVA ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Zadru