Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1130019

Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja


Miočić, Marijana; Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja // Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 89-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1130019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja
(Parents' assessments of developmental delays)

Autori
Miočić, Marijana ; Velki, Tena ; Romstein, Ksenija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 89-89

ISBN
978-953-331-321-4

Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, inkluzija, roditelji, odgojno-obrazovni proces, razvojna odstupanja, procjene roditelj
(children with disabilites, inclusion, educational process, developmental delays, parental assessments)

Sažetak
Suvremeni odgojno-obrazovni proces u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju pred roditelje i odgojitelje postavlja nove izazove posebice kada je riječ o djeci s teškoćama u razvoju. Naime, inkluzijom se potiče uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovni odgojno-obrazovni sustav što im omogućuje interakciju s vršnjacima u neposrednoj socijalnoj okolini, ali i šire. Stoga je nužna uključenost društvene zajednice, a posebice roditelja i odgojno-obrazovnih djelatnika, u svakodnevne životne aktivnosti djeteta poštujući njegove različitosti, osobnosti i individualnosti. Odgojitelji planiranje svakodnevnih aktivnosti trebaju temeljiti na uvažavanju individualnih razlika djece. Roditelji kao najodgovornije osobe u djetetovu životu mogu primijetiti eventualna razvojna odstupanja kod svog djeteta. Međutim, odgojno-obrazovna praksa ukazuje kako roditelji ne mogu uvijek točno procijeniti razinu odstupanja u odnosu na očekivane norme, stoga je nužno korištenje validiranih mjernih instrumenata s odgovarajućim normama kako bi procjene razvojnih odstupanja bile što točnije. Rezultati koji se dobiju primjenom navedenih instrumenata omogućuju roditeljima i stručnim djelatnicima pravovremenu intervenciju. U ovom radu prikazat će se rezultati istraživanja provedenog s roditeljima N= 368 djece od 2, 5 do 4 godine, u nekoliko dječjih vrtića na širem području Republike Hrvatske. Istraživanjem se htjela utvrditi prevalencija razvojnih odstupanja djeca u različitim područjima razvoja iz perspektive roditelja. Naime, roditelji su popunjavali upitnik Ages and Stages-3(Squires i sur. 2009) koji je za potrebe istraživačkog projekta preveden na hrvatski jezik. Rezultati pokazuju kako su roditelji najviše razvojnih odstupanja svoje djece procijenili u osobnomdruštvenom području (16, 3 %) i gruboj motorici (16, 3 %), zatim u području rješavanja problema (16 %) i finoj motorici (14, 7 %), a najmanje u području komunikacije (6, 5 %). Roditeljske procjene razvojnih odstupanja pokazale su se zavisne i o spolu djeteta kao i o stupnju razvojnog odstupanja (blago i ozbiljno razvojno odstupanje).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Prikupljeni podatci su dio projekta

"Kauzalna indukcija u kontekstu makroparadigme razvojne psihopatologije i teškoća u razvoju: identifikacija prenatalnih čimbenika nepovoljnih razvojnih ishoda i razvojni profili djece predškolske dobi"

https://pdb.irb.hr/project/irb:004794



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-kauzalna indukacija - Kauzalna indukcija u kontekstu makroparadigme razvojne psihopatologije i teškoća u razvoju: identifikacija prenatalnih čimbenika nepovoljnih razvojnih ishoda i razvojni profili djece predškolske dobi (Velki, Tena, VLASTITA-SREDSTVA ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Marijana Miočić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Miočić, Marijana; Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja // Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 89-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Miočić, M., Velki, T. & Romstein, K. (2021) Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja. U: Cindrić, M. & Ivon, K. (ur.)Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood.
@article{article, author = {Mio\v{c}i\'{c}, Marijana and Velki, Tena and Romstein, Ksenija}, year = {2021}, pages = {89-89}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inkluzija, roditelji, odgojno-obrazovni proces, razvojna odstupanja, procjene roditelj}, isbn = {978-953-331-321-4}, title = {Roditeljske procjene djetetovih razvojnih odstupanja}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inkluzija, roditelji, odgojno-obrazovni proces, razvojna odstupanja, procjene roditelj}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mio\v{c}i\'{c}, Marijana and Velki, Tena and Romstein, Ksenija}, year = {2021}, pages = {89-89}, keywords = {children with disabilites, inclusion, educational process, developmental delays, parental assessments}, isbn = {978-953-331-321-4}, title = {Parents' assessments of developmental delays}, keyword = {children with disabilites, inclusion, educational process, developmental delays, parental assessments}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font