Pregled bibliografske jedinice broj: 1129907
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIKA KAO PREDIKTOR ORGANIZACIJSKE USPJEŠNOSTI U HOTELIJERSTVU
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIKA KAO PREDIKTOR ORGANIZACIJSKE USPJEŠNOSTI U HOTELIJERSTVU // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, XXVIII (2019), 2; 499-514 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1129907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIKA KAO PREDIKTOR
ORGANIZACIJSKE USPJEŠNOSTI U HOTELIJERSTVU
(EMPLOYEE SATISFACTION AS A PREDICTOR OF
ORGANISATIONAL PERFORMANCE IN THE
HOSPITALITY INDUSTRY)
Autori
Grudić Kvasić, Sanda
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) XXVIII
(2019), 2;
499-514
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
zadovoljstvo zaposlenika, organizacijska uspješnost, hotelijerstvo, organizacijsko ponašanje, menadžment ljudskih resursa.
(employee satisfaction, organisational performance, hospitality industry, organisational behaviour, human resource management)
Sažetak
Zadovoljstvo zaposlenika danas se smatra jednim od ključnih čimbenika organizacijske uspješnosti. Budući da je toj temi pridana nedovoljna pozornost u literaturi na području hotelijerstva, svrha je ovog rada sadržana u analizi utjecaja zadovoljstva zaposlenika na financijsku i operativnu uspješnost hotelskih organizacija, ispitujući pritom moderacijsku ulogu staža i obavljanja posla koji zahtijeva izravan kontakt s hotelskim gostima. Testiranje hipoteza rada izvršeno je primjenom regresijske analize. Rezultati empirijskog istraživanja, provedenog na uzorku od 226 hotelskih zaposlenika, potvrdili su pozitivan utjecaj zadovoljstva zaposlenika na financijsku i operativnu organizacijsku uspješnost. Pritom se značajnom pokazala samo moderatorska uloga varijable staža, koja pozitivno utječe na vezu između zadovoljstva zaposlenika i financijske uspješnosti. Rezultati istraživanja pridonose literaturi na području hotelskog menadžmenta, odnosno boljem razumijevanju povezanosti zadovoljstva zaposlenika i poslovnog uspjeha organizacija u hotelijerstvu. Implikacije za menadžment poslovnih subjekata u hotelijerstvu u prvom se redu odnose na nužnost mjerenja ne samo financijske već i operativne uspješnosti te na provedbu aktivnosti menadžmenta ljudskih resursa koje pridonose zadovoljstvu i zadržavanju zaposlenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit