Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1129880

Emocije u kampanjama antirodnog pokreta


Gergorić, Maja
Emocije u kampanjama antirodnog pokreta // Emocija, manipulacija, legitimacija
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 8-9 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1129880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocije u kampanjama antirodnog pokreta
(Emotions in anti-gender movement campaigns)

Autori
Gergorić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Emocija, manipulacija, legitimacija / - , 2019, 8-9

Skup
Emocija, manipulacija, legitimacija

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.11.2019. - 23.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
antirodni pokret, vizualni repertoari, multimodalna analiza diskursa, emocije, politika krajnje desnice, Hod za život
(anti-gender movement, visual repertoires, multimodal discourse analysis, emotions, far-right politics, March for Life)

Sažetak
Val otpora rodnoj ravnopravnosti, LGBTQ+ pravima te seksualnom i reproduktivnom zdravlju žena poprimio je novo obličje kao antirodni pokret koji se u zadnja dva desetljeća na globalnoj i lokalnim razinama organizirano suprotstavlja tzv. rodnoj ideologiji. Unatoč rastućem broju radova koji se bave uzrocima nastanka pokreta, njegovim akterima, te organizacijskim i diskurzivnim aspektima mobilizacije, analiza emotivne mobilizacije nove desnice i dalje izostaje. Ovaj rad je studija slučaja Hoda za život kao jedne od kampanja hrvatskog antirodnog pokreta, usmjerene protiv prava na pobačaj, koja kontinuirano raste i djeluje u sve više hrvatskih gradova, usprkos generalnoj stagnaciji domaćeg antirodnog pokreta. U radu ćemo primijeniti kombinaciju multimodalne analize diskursa i analize okvira na Hod za život, točnije na prosvjedne marševe održane protiv prava na pobačaj u različitim hrvatskim gradovima u zadnjih nekoliko godina. Analitički ćemo fokus usmjeriti na performativne, vizualne, glazbene te diskurzivne elemente samoga marša, izdvajajući ulogu emocija tj. komunikacije, transformacije i mobilizacije istih u formiranju kolektivnog identiteta antirodnog pokreta kroz navedene elemente. Pokazat ćemo kako je relativni uspjeh novog konzervativnog pokreta u Hrvatskoj djelomično posljedica vješte mobilizacije i manipulacije emocija koju pokret postiže preuzimanjem registra djelovanja koji tradicionalno pripadaju ljevici i progresivnim društvenim pokretima. Preuzimanjem diskursa, emocionalnog tona, rituala i performativnih elemenata koji pripadaju repertoaru politika identiteta, antirodni pokret omogućava sudionicama marša kolektivno emocionalno izražavanje i transformaciju negativnih emocija (koje pokret djelomično sam proizvodi) u pozitivne, stvaranjem kolektivnog identiteta sudionika i sudionica marša. Ovom ćemo analizom sugerirati da inovativnost suvremenog antirodnog pokreta nije samo u preuzimanju znanstvenog i ljudskopravaškog diskursa, kao što pokazuju postojeća istraživanja, već i u vještom kooptiranju suvremenih politika identiteta koje stavljaju fokus na emocije, samoostvarenje, izražavanje te ostvarenje pozitivnog, aktivističkog i sudjelujućeg političkog identiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Sociologija, Rodni studiji



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Gergorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gergorić, Maja
Emocije u kampanjama antirodnog pokreta // Emocija, manipulacija, legitimacija
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 8-9 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Gergorić, M. (2019) Emocije u kampanjama antirodnog pokreta. U: Emocija, manipulacija, legitimacija.
@article{article, author = {Gergori\'{c}, Maja}, year = {2019}, pages = {8-9}, keywords = {antirodni pokret, vizualni repertoari, multimodalna analiza diskursa, emocije, politika krajnje desnice, Hod za \v{z}ivot}, title = {Emocije u kampanjama antirodnog pokreta}, keyword = {antirodni pokret, vizualni repertoari, multimodalna analiza diskursa, emocije, politika krajnje desnice, Hod za \v{z}ivot}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gergori\'{c}, Maja}, year = {2019}, pages = {8-9}, keywords = {anti-gender movement, visual repertoires, multimodal discourse analysis, emotions, far-right politics, March for Life}, title = {Emotions in anti-gender movement campaigns}, keyword = {anti-gender movement, visual repertoires, multimodal discourse analysis, emotions, far-right politics, March for Life}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font