Pregled bibliografske jedinice broj: 1129709
Emocionalna inteligencija, školski uspjeh i socijalna prilagođenost učenika u primarnom obrazovanju
Emocionalna inteligencija, školski uspjeh i socijalna prilagođenost učenika u primarnom obrazovanju, 2008., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1129709 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija, školski uspjeh i
socijalna prilagođenost učenika u primarnom
obrazovanju
(Emotional intelligence, school achievement and
social adaptation in students primary education)
Autori
Brebrić, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.02
Godina
2008
Stranica
121
Mentor
Prof. dr. sc. Majda Rijavec
Neposredni voditelj
.
Ključne riječi
emocionalna inteligencije, odgoda zadovoljstva, prepoznavanje emocija, školski uspjeh, agresivno i prosocijalno ponašanje
(emotional intelligence, delay of gratification, perceiving of emotions, school performance, aggressive and prosocial behaviour)
Sažetak
Glavni cilj ovog longitudinalnog istraživanja je ispitivanje povezanosti i utjecaja emocionalne inteligencije kroz komponente odgode zadovoljstva i prepoznavanje emocija u dobi od šest/sedam godina s agresivnim i prosocijalnim ponašanjem te školskim uspjehom četiri godine kasnije. Također su se istraživale spolne razlike u odgodi zadovoljstva, prepoznavanju emocija, prosocijalnom i agresivnom ponašanju, školskom uspjehu te stabilnost odgode zadovoljstva s obzirom na predškolsku dob i raniju školsku dob. Ispitivanje je provedeno 2000./2001. šk. godine, na uzorku od 120 učenika, neposredno prije upisa u prvi razred primarnog obrazovanja te na kraju četvrtog razreda, 2004./2005. šk. godine. Procjene agresivnog i prosocijalnog ponašanja dalo je šest razrednih učiteljica tih učenika. Ukupni rezultati pokazuju da uspješnije prepoznavanju emocija na početku školovanja rezultira boljim školskim uspjehom. Uspješno odgađanje zadovoljstva sa šest/sedam godina rezultira s više izraženim prosocijalnim, manje izraženim ukupnim agresivnim ponašanjem te boljim školskim uspjehom iz hrvatskog jezika i matematike, četiri godine kasnije. Uspješno odgađanje zadovoljstva s deset/jedanaest godina rezultira s više izraženim prosocijalnim, a manje izraženim ukupnim agresivnim ponašanjem, agresivnim ponašanjem prema stvarima te boljim školskim uspjehom iz svih relevantnih nastavnih predmeta u istoj dobi. Ispitanici koji su uspijevali odgoditi zadovoljstvo sa šest godina, to isto će u velikoj mjeri uspijevati i s deset godina što govori o stabilnosti razlike u ovoj komponenti emocionalne inteligencije. Što se tiče spolnih razlika, djevojčice su manje sklone agresivnom, a više prosocijalnom ponašanju u odnosu na dječake. Također su uspješnije u odgađanju zadovoljstva i sa šest/ sedam godina i četiri godine kasnije. Statistički značajne spolne razlike u prepoznavanju emocija nisu potvrđene.
Izvorni jezik
Hrvatski