Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1129375

Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja


Matijević, Katarina; Gotal, Petra; Tot, Daria
Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 189-203 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1129375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja
(Competences of Preschool Education Teachers in Children’s Language and Speech Development)

Autori
Matijević, Katarina ; Gotal, Petra ; Tot, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 189-203

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
odgojitelji ; poticanje razvoja govora ; poticanje razvoja jezika ; uočavanje odstupanja u razvoju jezika i govora ; znanje odgojitelja o razvoju jezika i govora
(detecting speech and language difficulties ; early childhood education teachers ; encouraging language development ; encouraging speech development ; knowledge of language and speech development)

Sažetak
U razvoju jezičnih vještina djece osobito se ističe uloga odgojitelja (ECCE Study Group, 1997 ; Strohmer i Mischo, 2015). Stoga je cilj ovoga rada ispitati znanja o razvoju i poticanju razvoja jezika i jezičnih vještina kod odgojitelja. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 157 odgojitelja s područja Republike Hrvatske. Korišten je mjerni instrument “Fragebogen zum Wissen über Sprache” (Strohmer, Mischo, 2015) – Upitnik za procjenu znanja o razvoju jezika i govora. Rezultati ukazuju da je razina znanja ispitanika na korištenoj mjernoj skali oko 60 %. Sveukupno, rezultati upućuju na nezadovoljavajuću razinu stručnosti ispitanika (populacija odgojitelja) u naobrazbi o razvoju i poticanju razvoja jezika, što je znanstveno i politički poželjno prema ECCE Study Group (1997). Naime, na devet varijabli ispitanici nisu ostvarili rezultat od 50 % točnih odgovora, usprkos relativno velikom broju ispitanika s visokom stručnom spremom te ispitanicima s dodatnim edukacijama iz područja razvoja jezika i govora. U svrhu dublje analize kvantitativnoga dijela istraživanja, provedeni su polustrukturirani intervjui. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu pravovremenoga inicijalnog, kao i kontinuiranoga profesionalnog usavršavanja za stjecanje specifičnih kompetencija odgojitelja. Također je moguće razmotriti potrebu za uvođenjem sličnih koncepata i sadržaja (kolegija) isključivo ove tematike na studijima za obrazovanje odgojitelja u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Petra Gotal (autor)

Avatar Url Daria Tot (autor)

Avatar Url Katarina Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Katarina; Gotal, Petra; Tot, Daria
Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 189-203 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matijević, K., Gotal, P. & Tot, D. (2019) Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja. U: Klasnić, I. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Katarina and Gotal, Petra and Tot, Daria}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {189-203}, keywords = {odgojitelji, poticanje razvoja govora, poticanje razvoja jezika, uo\v{c}avanje odstupanja u razvoju jezika i govora, znanje odgojitelja o razvoju jezika i govora}, title = {Kompetencije odgojitelja u poticanju dje\v{c}jega jezi\v{c}nog razvoja}, keyword = {odgojitelji, poticanje razvoja govora, poticanje razvoja jezika, uo\v{c}avanje odstupanja u razvoju jezika i govora, znanje odgojitelja o razvoju jezika i govora}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Katarina and Gotal, Petra and Tot, Daria}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {189-203}, keywords = {detecting speech and language difficulties, early childhood education teachers, encouraging language development, encouraging speech development, knowledge of language and speech development}, title = {Competences of Preschool Education Teachers in Children’s Language and Speech Development}, keyword = {detecting speech and language difficulties, early childhood education teachers, encouraging language development, encouraging speech development, knowledge of language and speech development}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font