Pregled bibliografske jedinice broj: 1129375
Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja
Kompetencije odgojitelja u poticanju dječjega jezičnog razvoja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 189-203 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1129375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije odgojitelja u
poticanju dječjega jezičnog
razvoja
(Competences of Preschool Education
Teachers in Children’s Language and Speech
Development)
Autori
Matijević, Katarina ; Gotal, Petra ; Tot, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 189-203
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgojitelji ; poticanje razvoja govora ; poticanje razvoja jezika ; uočavanje odstupanja u razvoju jezika i govora ; znanje odgojitelja o razvoju jezika i govora
(detecting speech and language difficulties ; early childhood education teachers ; encouraging language development ; encouraging speech development ; knowledge of language and speech development)
Sažetak
U razvoju jezičnih vještina djece osobito se ističe uloga odgojitelja (ECCE Study Group, 1997 ; Strohmer i Mischo, 2015). Stoga je cilj ovoga rada ispitati znanja o razvoju i poticanju razvoja jezika i jezičnih vještina kod odgojitelja. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 157 odgojitelja s područja Republike Hrvatske. Korišten je mjerni instrument “Fragebogen zum Wissen über Sprache” (Strohmer, Mischo, 2015) – Upitnik za procjenu znanja o razvoju jezika i govora. Rezultati ukazuju da je razina znanja ispitanika na korištenoj mjernoj skali oko 60 %. Sveukupno, rezultati upućuju na nezadovoljavajuću razinu stručnosti ispitanika (populacija odgojitelja) u naobrazbi o razvoju i poticanju razvoja jezika, što je znanstveno i politički poželjno prema ECCE Study Group (1997). Naime, na devet varijabli ispitanici nisu ostvarili rezultat od 50 % točnih odgovora, usprkos relativno velikom broju ispitanika s visokom stručnom spremom te ispitanicima s dodatnim edukacijama iz područja razvoja jezika i govora. U svrhu dublje analize kvantitativnoga dijela istraživanja, provedeni su polustrukturirani intervjui. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu pravovremenoga inicijalnog, kao i kontinuiranoga profesionalnog usavršavanja za stjecanje specifičnih kompetencija odgojitelja. Također je moguće razmotriti potrebu za uvođenjem sličnih koncepata i sadržaja (kolegija) isključivo ove tematike na studijima za obrazovanje odgojitelja u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb